Gyllene band

Originaltitel: The Ring
Regissör:Armand Mastroianni
Utgivningsår:1996

Om Gyllene band:

En episkt berättelse om Ariana Von Gotthard. Som en dotter av en överklass Berlin familj ser hon hur kriget tär hennes familj och land isär. Hennes far skickar henns bror till säkerheten i Schweiz men mördas av en förrädare innan han hinner rädda Ariana. Hon finner sig helt plötsligt helt ensam i världen...

Michael York, Leslie Caron, Linda Lavin, Jon Tenney, Nastassja Kinski, Rupert Penry-Jones, Alessandro Nivola, Julie Cox, Carsten Norgaard, Tim DeKay

Nancy Sackett, Carmen Culver

Drama

Danielle Steel's 'The Ring'

Med i listor: Danielle Steel
Diskussioner om Gyllene band  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gyllene band (3 st)
Mara Jade (Anmäl)   17/12 2007
Danielle Steels böcker är inte direkt böcker som tilltalar mig nuförtiden. En gång i tiden gick de att läsa, när jag var yngre, men nu så finner jag dem en aning fåniga. Samma sak är det med filmerna. Gyllene band är inget undantag, dess handling är pinsamt dålig och skådespelarinsatserna är hemska, dock är andra halvan av filmen an aning bättre än första, men det hjälper inte att höja betyget utan det blir en 1:a till Gyllene band.
goderian (Anmäl)   20/3 2007
slutet är så lyckligt... toppenfilm.. även om man är kille..
LadyNight (Anmäl)   14/5 2005
Mycket bra film, man blir tagen.