Gymkata

Originaltitel: Gymkata
Regissör:Robert Clouse
Utgivningsår:1985

Om Gymkata:

I det lilla landet Parmistan anordnas den brutalt dödliga tävlingen "The Game", i vilken vinnaren får önska sig vad som helst. Jonathan Cabot, en elitgymnast, tränas i kampsport och får i uppdrag av USAs regering att vinna tävlingen.

Titel: The Eliminator
Regissör: Lucio Fulci
År: 1984
Genre: Action, Science Fiction
Gladiatorerna

Kurt Thomas, Tetchie Agbayani, Richard Norton, Edward Bell, John Barrett, Conan Lee, Bob Schott, Buck Kartalian

Charles Robert Carner, Dan Tyler Moore

Drama, Action

Diskussioner om Gymkata  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gymkata (12 st)
idd (Anmäl)   17:01 24/3
Mest autentiska skildringen av centralasien i en amerikansk film hittills!
Starkbröl (Anmäl)   4/8 2013
Fruktansvärd film. Visst är den camp, och ofrivillig komik, och nästan "så dålig att den är bra". Men herregud, nej, nej, nej. Finns dock i skrivande stund att se gratis på Youtube.
Bumbi78 (Anmäl)   5/4 2013
Clouse gjorde Enter the Dragon, så han är rätt snubbe att göra en här tokroliga rullen. Överviktiga ninjor, tandlösa åldringar från balkan i det skumma village of the crazies och en story de själva ens ej antagligen hade koll på. Massor av idiotisk fighting, tokiga biroller och några enbart konstiga upptåg. Stunts och action från start och bara allmänt snurr däremellan i det här hejdlöst underhållande rafflet. Inspelad i nån gammal by i forna Jugoslavien och innehåller några sjukt udda scener - vad var tex dealen med mannen som hade ett annat ansikte i nacken wtf? Roligast ändå var den stackars statist som blir omkullvräkt av Richard Norton på häst. Han skulle naturligtvis inte bli det, men scenen såg väl bra ut, så de sket i en omtagning.
laicosa (Anmäl)   1/10 2011
Min absoluta favoritfilm när det kommer till "So bad it's good"-filmer. Underbara fightingscener där gymnastik blandas med kampsport i en underbar röra. Storyn är vattentunn och dialogen stundtals skrattretande. En extremt underhållande film!
sportlow (Anmäl)   2/12 2010
Härligt fånig gymnastik action med en huvudroll som ser ut som en plastdocka.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gymkata