Hachiko - En vän för livet

Originaltitel: Hachi: A Dog's Tale
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:2009

Om Hachiko - En vän för livet:

Om en hund som är så lojal mot sin husse att den väcker starka känslor hos alla i grannskapet. Baserat på den japanska Hachi-ko; i sin tur baserad på en sann historia.

Titel: Hachi-ko
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm
Red Dog
Titel: All About My Dog
Originaltitel: Inu no eiga
Regissör: Isshin Inudou, Yoshio Kuroda, Hideki Kuroda, Satoshi Nagai, Atsushi Sanada, Shinsuke Sato, Tetsuhisa Yazu
År: 2005
Genre: Familjefilm
All About My Dog

Richard Gere, Jason Alexander, Joan Allen, Sarah Roemer, Cary-Hiroyuki Tagawa, Erick Avari, Davenia McFadden, Robbie Sublett

Stephen P Lindsey

Drama, Familjefilm

Hachiko: A Dog's Story

Recension Hachiko - En vän för livet

- frienatic sätter betyg 1 och skriver:
Lasse Hallström och Richard Gere samarbetar igen, efter den positiva överraskningen The Hoax, för att servera oss Hachiko, en attack mot tårkanalerna som är allt annat än blygsam. Till sin hjälp har de en gullig Akitahund, filmens stora stjärna och den enda som går fri från den kritik (det är ju en hund) man kan rikta mot resten av kollaboratörerna som sammanstrålat för att skapa denna sentimentala...

Recension av Hachiko - En vän för livet - Läs hela!

Diskussioner om Hachiko - En vän för livet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hachiko - En vän för livet (207 st)
okidoki (Anmäl)   09:00 14/5
Hunden var söt. Alldeles för tunn handling.
andmoreagain (Anmäl)   20/7 2018
Mina ögon började redan vattnas när hunden sprang på perrongen i filmens början....men det säger verkligen inte hur bra filmen var. Asså...Lasse Hallström...en man som verkligen har tappat det. Helt sensationellt att han blivit så jävla dålig.
yrkeschaufföre (Anmäl)   3/4 2018
Okej, nu får jag verkligen försöka hitta originalet.
smichael (Anmäl)   8/3 2018
Långsamt tempo och sentimentalt värre. Hunden borde fått en hedersoscar!
yrkeschaufföre (Anmäl)   26/12 2017
Efter att ha tvingats leva i hop med en Akita så känns filmen mer trovärdig (jag vet att den är baserad på en verklig händelse) De är fruktansvärt envisa och egna, kände igen det där med bollen, hämta den en gång går bra, andra gången kunde hon möjligen visa var den hamnade och sen börja med nått helt annat. Väldigt stark historia är det iallafall, stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hachiko - En vän för livet
Se filmen