Hacksaw Ridge

Originaltitel: Hacksaw Ridge
Regissör:Mel Gibson
Utgivningsår:2016

Om Hacksaw Ridge:

Baserad på den sanna berättelsen om kampen för att ta över det ökända japanska fästet Hacksaw Ridge under Andra världskriget. Den osannolika hjälten som vände det blodiga slaget var en soldat som vägrade att bära vapen, militärläkaren Desmond T. Doss. Desmonds hjältemod gjorde att han blev den första vapenvägraren i amerikansk historia att vinna kongressens hedersmedalj.

Titel: Fury
Regissör: Paul Greengrass
År: 2013
Genre: Drama, Action, Thriller
Captain Phillips

Andrew Garfield, Vince Vaughn, Sam Worthington, Teresa Palmer, Hugo Weaving, Rachel Griffiths, Luke Bracey, Ryan Corr, Richard Roxburgh, Luke Pegler, Richard Pyros, Ben Mingay, Firass Dirani, Nathaniel Buzolic, Jacob Warner, Goran D Kleut, Harry Greenwood

Andrew Knight, Robert Schenkkan

Drama, Krig, Biografi

USA, Australien
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Filmnummer: 122099
Diskussioner om Hacksaw Ridge  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hacksaw Ridge (50 st)
Snah (Anmäl)   07:48 21/3
Jaha. En vidskeplig ung man grundar sin syn att det är fel att döda på en bok som anses styrka vidskepligheten. Fantastiskt.
Redfield4ever (Anmäl)   23:40 12/3
Stark trea som kanske blir en svag fyra. Oerhört välregisserad och framförallt välklippt. Förtjänade sin Oscar för det. Synd att den är så klyschig och gudfruktig, ja jag vet att hela filmen handlar om religion, men Mel Gibsons egen tro lyser igenom lite för mycket för min smak i alla fall.
Totenkopf (Anmäl)   17:01 12/3
Blodig och spännande, något seg i början.
Benisakura (Anmäl)   22:28 27/2
Hade svårt att svälja den religiösa biten av historien.
Nintendo 64 (Anmäl)   18:16 26/2
Storstilad comeback av Gibson (och välspelat av Garfield)! Snuddar på 5an men når inte hela vägen upp.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hacksaw Ridge