Betyg idag: 1 380 Besökare idag: 6 604

Originaltitel: Hacksaw Ridge
Regissör:Mel Gibson
Utgivningsår:2016

Om Hacksaw Ridge:

Baserad på den sanna berättelsen om kampen för att ta över det ökända japanska fästet Hacksaw Ridge under Andra världskriget. Den osannolika hjälten som vände det blodiga slaget var en soldat som vägrade att bära vapen, militärläkaren Desmond T. Doss. Desmonds hjältemod gjorde att han blev den första vapenvägraren i amerikansk historia att vinna kongressens hedersmedalj.

Titel: Fury
Regissör: Nathan Greno, Byron Howard
År: 2012
Genre: Komedi, Familjefilm, Action
Tangled Ever After

Andrew Garfield, Vince Vaughn, Sam Worthington, Teresa Palmer, Hugo Weaving, Rachel Griffiths, Luke Bracey, Ryan Corr, Richard Roxburgh, Luke Pegler, Richard Pyros, Ben Mingay, Firass Dirani, Nathaniel Buzolic, Jacob Warner, Goran D Kleut, Harry Greenwood

Andrew Knight, Robert Schenkkan

Drama, Krig, Biografi

USA, Australien
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Filmnummer: 122099
Diskussioner om Hacksaw Ridge  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hacksaw Ridge (55 st)
kryttan (Anmäl)   11:06 19/4
På tok för religiöst för att jag ska se mellan fingrarna för det i denna film. Första halvan är bra, men krigsscener är inte väl genomförda, klassiska missar som att de inte behöver ladda om utan alla har 500 patroner/mag. Ljudet är dåligt mixat, Hugo Weaving är helt fel val, med dålig dialekt. Hela filmen dryper av sentimentalt amerikanskt dravel. svag 2:a
setterwall (Anmäl)   14:18 17/4
Garfield är verkligen så skör och fin i sin prestation som bara han kan vara. Otroligt bra. Hugo Weaving som pappan är också väldigt starkt skildrad. Tyvärr så fingrar Mel Gibson alldeles för mycket på det sentimentala i historien och det hela blir lite väl kladdigt, religiöst och amerikaniserat.
CodeRed (Anmäl)   16:03 14/4
Stark trea. Garfield e en grym skådis, han bär upp filmens många brister, däremot så är Vince Vaughn helt fel i den här filmen han ska bara spela komedi enligt mig. Sen blev det lite too much , för mycket U.S. propaganda och väldigt överdrivna scener och ologiskt. Jag tror inte jag sabbar nåt för nån iom med detta. Ni måste tänka tanken direkt själva. Bara enkel logik, kan nån förklara för mig varför inte jappsen högg av klätternätet LOL....... Filmen är ändå sevärd. Bra underhållning! Bra foto, Bra skådespeleri av många! Den blandar o ger!
WillyV (Anmäl)   00:09 8/4
Stabil, välgjord, berörande och våldsam. Garfield bär det hela fint.
#54 (Anmäl)   22:55 5/4
Den tar sig mot slutet, men det duger ändå inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hacksaw Ridge