Hacksaw Ridge

Originaltitel: Hacksaw Ridge
Regissör:Mel Gibson
Utgivningsår:2016

Om Hacksaw Ridge:

Baserad på den sanna berättelsen om kampen för att ta över det ökända japanska fästet Hacksaw Ridge under Andra världskriget. Den osannolika hjälten som vände det blodiga slaget var en soldat som vägrade att bära vapen, militärläkaren Desmond T. Doss. Desmonds hjältemod gjorde att han blev den första vapenvägraren i amerikansk historia att vinna kongressens hedersmedalj.

Titel: Fury
Originaltitel: Fury
Regissör: David Ayer
År: 2014
Genre: Drama, Action, Krig
Fury
Titel: Fantastiska vidunder och var man hittar dem
Originaltitel: Fantastic Beasts and Where to Find Them
Regissör: David Yates
År: 2016
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Film nr.: 120329
Fantastiska vidunder och var man hittar dem
Titel: Lone Survivor
Regissör: Edward Zwick
År: 2003
Genre: Drama, Action, Äventyr, Krig
Den siste samurajen

Andrew Garfield, Vince Vaughn, Sam Worthington, Teresa Palmer, Hugo Weaving, Rachel Griffiths, Luke Bracey, Ryan Corr, Richard Roxburgh, Luke Pegler, Richard Pyros, Ben Mingay, Firass Dirani, Nathaniel Buzolic, Jacob Warner, Goran D Kleut, Harry Greenwood

Andrew Knight, Robert Schenkkan

Drama, Krig, Biografi

USA, Australien
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Filmnummer: 122099
Diskussioner om Hacksaw Ridge  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hacksaw Ridge (41 st)
Fredrik83 (Anmäl)   11:20 20/2
Väldigt stark film! 9/10 från mig
haajen (Anmäl)   09:22 20/2
Actionscenerna är superba, intensiva, spännande och samtidigt skrämmande. Det är en välgjord film men också en väldigt övertydlig sådan. Bortsett från våldet är detta en film som kunde ha gjorts på -50-talet.
ASSFACE (Anmäl)   22:38 19/2
Svag 3a. Så himla smörigt.
Qhunden (Anmäl)   13:19 19/2
Visst inte att det var Gibson förrän eftertexterna. Förklarade en hel del. Fullständigt misslyckande vad gäller autenticitet, det klipps och klistras från krigsfilmsbiblioteket och det blir en jävla röra av övertydliga klyschor och effektrunk. Oengagerande relationsdrama wrappat i helt ologiska stridsscener. Noll originalitet. Är man någorlunda bevandrad i krigsfilm etc är det här en skymf i jämförelse.
Sovande_mannen (Anmäl)   22:23 17/2
Klar en av dom bästa filmerna jag sett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hacksaw Ridge
Se filmen