Häftigt drag i plugget

Originaltitel: Fast Times at Ridgemont High
Regissör:Amy Heckerling
Utgivningsår:1982

Om Häftigt drag i plugget:

En kalifornisk orgie i köpcentrum, åttiotalskläder, nybörjarsex där den marijuanarökande surfaren Jeff Spicoli står i centrum.

Titel: Dazed and Confused
Regissör: Rafal Zielinski
År: 1983
Genre: Komedi
Screwballs

Sean Penn, Jennifer Jason Leigh, Judge Reinhold, Robert Romanus, Brian Backer, Phoebe Cates, Ray Walston, Scott Thomson, Vincent Schiavelli, Amanda Wyss, DW Brown, Forest Whitaker, Kelli Maroney, Tom Nolan, Blair Tefkin, Nicolas Cage

Cameron Crowe

Drama, Komedi, Romantik

Recension Häftigt drag i plugget

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
Filmen baseras på en bok av Cameron Crowe som också skrivit manus till filmen. Crowe har på senare år även skrivit manus till ett flertal Tom Cruise filmer, Vanilla Sky och Jerry Maguire. Regi till denna produktion ligger på Amy Heckerling. Även om filmen är lite kul med det klassiska 80-talsmotivet så blir den ganska tjatig efter ett tag. Om man ser den utifrån idag så känns den föråldrad och det...

Recension av Häftigt drag i plugget - Läs hela!

Med i listor: Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om Häftigt drag i plugget  (0 diskussioner)
Kommentarer om Häftigt drag i plugget (197 st)
päronanton (Anmäl)   5/5 2018
En väldigt underhållande klassiker! Jag gillade den mycket!
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Zebulonm (Anmäl)   30/10 2016
En skön rulle med en ung o stenad sean penn....
myslas (Anmäl)   19/9 2016
Mycket mer än andra high school-filmer från 80-talet så känns den här väldigt äkta. Även om jag är något yngre så känns både dialog och problemen med att bli vuxen från den här tiden igen. Måste ha ansetts vara väldigt vågad när den kom ut. Extra kul med alla tidiga roller från blivande storstjärnor. Det finns helt enkelt inte mycket att klaga på här.
henrikj (Anmäl)   14/8 2015
Älskar att Anthony Edwards pryder omslaget och har en sammanlagd screentime på ca 20 sekunder, utan repliker. Nicholas Cage är också bra som jublande åskådare!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Häftigt drag i plugget