Hairspray

Originaltitel: Hairspray
Regissör:Adam Shankman
Utgivningsår:2007

Om Hairspray:

Baltimore 1962. Knubbiga Tracey Turnblad får chansen att medverka i en dansshow som sänds på lokal-tv, och passar samtidigt på att lära staden en läxa om integration och främlingsfientlighet.

Titel: Hairspray
Originaltitel: Hairspray
Regissör: John Waters (I)
År: 1988
Regissör: Kevin Lima
År: 2007
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr, Fantasy
Förtrollad

John Travolta, Nikki Blonsky, Amanda Bynes, Christopher Walken, Zac Efron, Elijah Kelley, Queen Latifah, Michelle Pfeiffer, Brittany Snow, James Marsden, Allison Janney, Taylor Parks, Jesse Weafer, Tabitha Lupien, Jerry Stiller, Jayne Eastwood

Thomas Meehan, Mark O'Donnell, Leslie Dixon

Komedi, Romantik, Musikal

Recension Hairspray

- rikirock sätter betyg 3 och skriver:
Tracy Turnblad, en stor flicka med stort hår och ett ännu större hjärta, har bara en passion i livet - att dansa. Hennes dröm är att få vara med i The Corny Collins Show, Baltimores häftigaste dansparty som visas på tv. Tracy tycks passa perfekt som deltagare - om det inte vore för en sak... Hennes kroppsstorlek skiljer henne från den coola mängden, något som hennes välmenande men överbeskyddande...

Recension av Hairspray - Läs hela!

Med i listor: Dans, Norrköping Filmfestival Flimmer 2007
Diskussioner om Hairspray  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hairspray (345 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Adoniram (Anmäl)   19/3 2016
Hur charmig som helst. Travolta - vilken lirare!
Tatty (Anmäl)   10/1 2016
Härlig och rolig film. Många är bra skådespelare. Zac Efron, Michelle Pfeiffer, Christopher Walken och John Travolta. Älskar John Travolta i filmen då han är så rolig. Gillar musikalen.
NoWireHangers (Anmäl)   29/9 2015
Efter att inte ha kunnat sluta lyssna på musiken och tittat på delar av filmen igen ångrar jag min fyra. Det blir en svag femma istället.
NoWireHangers (Anmäl)   6/9 2015
Först sedd 2008-08-26. Gav den då en stark trea, men den förtjänar en fyra. Blonsky är perfekt i huvudrollen och har stor hjälp av resten av skådespelarna, i synnerhet Walken, Latifah, samt John Travolta som skickligt axlar Divines roll som mamma Edna och visar att han, tre decennier efter Saturday Night Fever och Grease, fortfarande kan dansa, och denna gång dessutom i fatsuit. Många bra musiknummer och hela filmen är allmänt feelgoodmysig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hairspray