Hajar som hajar

Originaltitel: Shark Tale
Regissör:Bibo Bergeron, Vicky Jenson
Utgivningsår:2004

Om Hajar som hajar:

Havet blir omskakat när man hittar maffiabossens son (en haj) mördad och en liten fisk som heter Oscar råkat befinna sig på platsen. Utan att tänka på konsekvenserna tar Oscar tillfället i akt och säger att det är han som dödat hajen. Oscar förstår ganska snart att det inte var en så bra idé att ljuga.

Titel: Hitta Nemo
Originaltitel: Finding Nemo
Regissör: Andrew Stanton, Lee Unkrich
År: 2003
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Hitta Nemo
Titel: Shrek den tredje
Originaltitel: Shrek the Third
Regissör: Chris Miller (I)
År: 2007
Regissör: Ricky Gervais
År: 2016
Genre: Komedi
Special Correspondents

Will Smith (röst), Robert De Niro (röst), Renée Zellweger (röst), Jack Black (röst), Angelina Jolie (röst), Martin Scorsese (röst), Doug E Doug (röst), Peter Falk (röst), Michael Imperioli (röst), James Madio (röst), Ziggy Marley (röst)

Rob Letterman, Damian Shannon

Komedi, Animerad

Med i listor: Dreamworks Animations
Filmnummer: 20101
Diskussioner om Hajar som hajar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hajar som hajar (533 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Dele (Anmäl)   10/1 2017
Bullrig och hysterisk undervattensunderhållning som är mer påfrestande än givande.
Krille80 (Anmäl)   30/11 2014
Tyvärr såg jag denna film med de svenska rösterna och alla vet ju att skämten fungerar bättre och även helheten blir roligare med de amerikanska rösterna. Det var trots detta en småtrevlig film men betyget hade nog blivit högre med de amerikanska rösterna. En film som barn i alla fall älskar!
Lotso (Anmäl)   3/7 2014
I sin helhet en okej film med helt okej animation och ett ganska bra budskap men jag fann den ganska märklig speciellt med all rap som kommer från ingenstans och slutet då alla dansar till en rap låt. Jag gillar inte ens rap men det har inte med saken att göra. Dessutom får man höra Martin Scorsese säga "yo" ett antal gånget vilket jag aldrig trodde skulle höra från honom. Inget jag direkt rekommenderar för barnen eller för vuxna men den var inte dålig heller, mest bara... märklig. Ta det för vad det är, jag skulle dock sätt på Hitta Nemo åt barnen om det är en animerad fiskfilm dem vill se.
Djason (Anmäl)   7/1 2014
Inte särskilt snyggt gjort och ganska tunn handling, men det uppvägs av bra röster och skön humor. Will Smith och Robert De Niro är riktigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hajar som hajar