Happy Death Day

Originaltitel: Happy Death Day
Regissör:Christopher Landon (II)
Utgivningsår:2017

Om Happy Death Day:

Collagestudenten Tree tvingas gång på gång återuppleva dagen hon mördas. Detaljerat och med samma plågsamma slut repeteras hennes sista timmar i livet. För att få ett slut på denna terror måste hon lyckats identifiera sin mördare.

Titel: Gruesome
Regissör: Conor McMahon
År: 2012
Genre: Komedi, Skräck
Stitches

Jessica Rothe, Israel Broussard, Ruby Modine, Charles Aitken, Laura Clifton, Jason Bayle, Rob Mello, Rachel Matthews, Ramsey Anderson, Brady Lewis, Phi Vu, Tenea Intriago, Blaine Kern III, Cariella Smith, Jimmy Gonzales, Billy Slaughter, Donna Duplantier

Scott Lobdell

Komedi, Thriller, Skräck, Mysterium

Diskussioner om Happy Death Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Happy Death Day (36 st)
Halofreak92swe (Anmäl)   21:33 21/7
Riktigt underhållande och charmig, huvudskådisen gör ett bra jobb och har fin utstrålning. Bättre än förväntat av en random "skräckis" på netflix och jag ser fram emot uppföljaren. Svag 4.
Tatty (Anmäl)   17:19 10/7
Lite tjatig med upprepningar men gillade filmen iallafall. Intressant, lite rolig, spännande ändå och även lite knäppt tycker jag. Nästan bra på slutet! Vill se tvåan sen.
Krille80 (Anmäl)   23:45 9/7
Skräck är en genre som jag ytterst sällan besöker idag i mitt filmtittande. Denna film hittar dock rätt hos mig genom att ge mig den delen av skräckgenren jag älskar dvs. slasher/thriller med komiska inslag a la Scream(1996). Här får jag en underbart underhållande film som är fylld av kreativitet och ett ”Måndag hela veckan-koncept” som här bevisligen gör sig väldigt bra i skräckgenren. Nu är jag väldigt nyfiken på att ta mig an uppföljaren.
ulpe01 (Anmäl)   10:29 26/6
Bättre än förväntat. Både kul och skrämmande.
Murvel48 (Anmäl)   21:38 25/6
Det dräller av ologiskheter (och nu menar jag inte själva plotten som sådan) men det var ändå rätt underhållande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Happy Death Day