Hall Pass

Originaltitel: Hall Pass
Regissör:Peter Farrelly, Bobby Farrelly
Utgivningsår:2011

Om Hall Pass:

Rick och Fred är bästa vänner med mycket gemensamt, inklusive att de båda varit gifta i många år. Men när de båda börjar bete sig rastlöst hemma tar deras båda fruar ett gemensamt och annorlunda beslut för att återuppliva de båda äktenskapen: Rick och Fred får varsitt "frikort" där de under en vecka får göra vad de vill utan att bli ifrågasatta. Till en början låter det som en dröm som gått i uppfyllelse men det dröjer inte länge innan deras förväntningar på singellivet och sig själva visar sig vara helt i obalans med verkligheten...

Titel: Bad Teacher
Originaltitel: The Change-Up
Regissör: David Dobkin
År: 2011
The Change-Up

Owen Wilson, Jason Sudeikis, Jenna Fischer, Christina Applegate, Nicky Whelan, Derek Waters, Alexandra Daddario, Stephen Merchant, Larry Joe Campbell, J B Smoove, Richard Jenkins, Carly Craig, Tyler Hoechlin, Kristin Carey, Lauren Bowles, Rob Moran

Peter Farrelly, Bobby Farrelly, Pete Jones, Kevin Barnett

Komedi

Diskussioner om Hall Pass  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hall Pass (137 st)
annihilat0r (Anmäl)   21:38 17/3
En smålustig och lättsam film om två gifta män som suktar efter annat kvinnokött än deras fruars. Filmens intention och symbolik kan diskuteras – dessutom tveksamt om detta manus hade blivit till en Hollywood-film år 2018.
wasteoftime (Anmäl)   14:34 26/2
Nä, det här var ingen hit. För all del inte så dåligt som jag hade förväntat mig heller, om jag ska vara ärlig. Det mest är, och ja, är varken roligt eller intressant, men det är väl någon slags dugligt tidsfördriv. 0,4 på SH-skalan.
Murvel48 (Anmäl)   18:30 14/2
Något så ovanligt som en mycket rolig och välspelad komedi. Bröderna Farellis bästa sedan Den där Mary.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Tyvärr en i raden av svaga komedier som kommit på 2000-talet, jag älskar genren men tyvärr för mycket som är tunnt. Några hyggliga skådisar räddar denna från en 1:a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hall Pass