Betyg idag: 1 211 Besökare idag: 5 622

Originaltitel: Hall Pass
Regissör:Peter Farrelly, Bobby Farrelly
Utgivningsår:2011

Om Hall Pass:

Rick och Fred är bästa vänner med mycket gemensamt, inklusive att de båda varit gifta i många år. Men när de båda börjar bete sig rastlöst hemma tar deras båda fruar ett gemensamt och annorlunda beslut för att återuppliva de båda äktenskapen: Rick och Fred får varsitt "frikort" där de under en vecka får göra vad de vill utan att bli ifrågasatta. Till en början låter det som en dröm som gått i uppfyllelse men det dröjer inte länge innan deras förväntningar på singellivet och sig själva visar sig vara helt i obalans med verkligheten...

Titel: Bad Teacher
Regissör: Bobby Farrelly, Peter Farrelly
År: 2007
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Heartbreak Kid

Owen Wilson, Jason Sudeikis, Jenna Fischer, Christina Applegate, Nicky Whelan, Derek Waters, Alexandra Daddario, Stephen Merchant, Larry Joe Campbell, J B Smoove, Richard Jenkins, Carly Craig, Tyler Hoechlin, Kristin Carey, Lauren Bowles, Rob Moran

Peter Farrelly, Bobby Farrelly, Pete Jones, Kevin Barnett

Komedi

Diskussioner om Hall Pass  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hall Pass (134 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   02:28 24/10
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Tyvärr en i raden av svaga komedier som kommit på 2000-talet, jag älskar genren men tyvärr för mycket som är tunnt. Några hyggliga skådisar räddar denna från en 1:a
Tatty (Anmäl)   20/3 2015
Galen film men bra och rolig. Owen Wilson gör rollen bra. Gillar honom skarpt!
eandersson (Anmäl)   4/2 2015
Överraskande rolig. Trodde verkligen inte att jag skulle skratta så högt och så ofta, nu menar jag ju inte överdrivet ofta men överraskande mycket. Var lite skeptisk till huvud-duon men de fungerade faktiskt bra ihop, fanns även lite roliga sido/birollare som jag inte heller hade väntat mig. Att jag även blev "kär" i Alexandra Daddario gjorde ju inte filmen sämre, hon kan vara den absolut vackraste honan i mänsklighetens historia. Filmens betyg är oklart, vill inte ge en sådan här film av denna kaliber samt genre en fyra då jag gett bättre komedier fyror. Inte heller vill jag ge en trea men då jag gett sämre komedier treor så är det ju samma veva, men jag antar att det får bli en trea fast med ett osynligt + efteråt, dvs en stark 3a.
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
Hall Pass är inte utan skratt. Det finns tillfällen och mest minnesvärt är det när Merchants karaktär fantiserar hur det skulle se ut om hans fru skulle ge honom en vecka fri från äktenskapet och göra som han vill. Underbart roligt. När jag ändå pratar om Stephen Merchant så måste jag säga att det var en miss att inte använda honom mer i denna filmen. Annars står det väl återigen klart att bröderna Farrelly fortfarande står och stampar utan att leverera något nytt. Tiden har sprungit förbi dem. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hall Pass