Betyg idag: 1 044 Besökare idag: 4 724

Originaltitel: Waiting to Exhale
Regissör:Forest Whitaker
Utgivningsår:1995

Om Hålla andan:

Savannah, Robin, Bernadine och Gloria är fyra väninnor som alla söker efter den stora kärleken. Bernadines man har lämnat henne för en annan kvinna. Gloria har genomgått en skilsmässa. Savannah och Robin är inte framgångsrika när det gäller kärleken. När allt omkring dem förändras, blir deras vänskap det enda stabila i livet. Baserat på en novell av Terry McMillan.
Se filmen på iTunes

Regissör: Mats Aréhn
År: 2001
Genre: Drama, Romantik
En förälskelse

Angela Bassett, Whitney Houston, Lela Rochon, Mykelti Williamson, Dennis Haysbert, Loretta Devine, Gregory Hines, Michael Beach, Leon, Wendell Pierce, Donald Faison, Jeffrey D Sams, Jazz Raycole, Kenya Moore, Brandon Hammond

Terry McMillan, Ronald Bass

Drama, Komedi

Diskussioner om Hålla andan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hålla andan (10 st)
Krille80 (Anmäl)   26/11 2014
En riktigt meningslös historia som ytterst få kan få någon glädje av, i alla fall om jag skulle få gissa. Är man medelålders kvinna kan man säkert hitta något som når ut på det emotionella men absolut inte på det intellektuella sättet. Intressant att se Whitney Huston agera innan hon gick ner sig i knarkträsket. 1+
KyLLo (Anmäl)   30/7 2010
Den här filmen ville Marge att Homer skulle hyra i "The Simpsons", men när Homer kom hem sa han: "Eh.. they put it on the Waiting to exhale waiting list, but they said: Don't hold your breath.". Så det blev shoot 'em up western (Homers ord) "Paint Your Wagon" i stället, till Homer och Barts stora glädje, innan de insåg att det var en musikal alltså.
finkan (Anmäl)   11/5 2008
längesedan jag såg den men tyckte mkt om den då
ezeikel (Anmäl)   22/2 2007
Inte absolut usel...
-_Louise_- (Anmäl)   16/2 2007
Gillade denna otroligt mkt i tolv-årsåldern. Har inte sett den sen dess och minns inte mkt av den, men känslan jag hade då får tala för betyget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hålla andan