Hallonbåtsflyktingen

Originaltitel: Vadelmavenepakolainen
Regissör:Leif Lindblom
Utgivningsår:2014

Om Hallonbåtsflyktingen:

Mikko hatar allt som är finskt. Han har sedan barnsben velat lämna den finska tystnaden för det svenska folkhemmet. På finlandsfärjan träffar han svenske Mikael som tröttnat på den "jävla lagomheten". De gör en överenskommelse; Mikko får överta Mikaels identitet. En komedi om en svensk man i en finsk kropp.

Titel: Anonym Identitet
Regissör: Pontus Klänge
År: 2015
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Arne Dahl: Efterskalv

Jonas Karlsson, Josephine Bornebusch, Frida Hallgren, Erik Johansson (II), Björn Bengtsson, Suzanne Reuter, Jarmo Mäkinen, Tommi Korpela, Elina Knihtilä, Armi Toivanen, Kari-Pekka Toivonen, Maria Kulle, Nour El-Refai, Hanna Ullerstam, Yasmine Garbi

Erik Ahrnbom, Daniel Karlsson

Komedi

Raspberry Boat Refugee

Finland, Sverige
Diskussioner om Hallonbåtsflyktingen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hallonbåtsflyktingen (37 st)
gjoob (Anmäl)   13/9 2018
Förvisso är det lite småkul hur man driver med svenskhet respektive finskhet, men denna film gjorde mig ändå smått illamående. Jonas Karlssons dialekt och hela uppträdande är som tidigare påpekats... svårsmält.
hardcore (Anmäl)   14/2 2018
Känner för att såga något idag och med all rätt får hallonbåtsflyktingen bli mitt offer. Jag tyckte detta var från början till slut en väldigt irriterrande och löjlig historia från början till slut. Jag menar en finne som tar sig in illegalt till sverige och byter identitet med en svensk? Och sen dom ändlösa scenerna när har ska visa hur svensk han är är så jävla tjatiga när halva filmen gått så man har lust och stänga av den men man får ser färdigt av ren och skär "princip".
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/11 2016
Långt under förväntan men filmen är ändå helt okej.
FEM ELLER ETT (Anmäl)   30/6 2016
Jonas Karlsson har aldrig varit sämre. (1/2)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hallonbåtsflyktingen