Halloween

Originaltitel: Halloween
Regissör:David Gordon Green
Utgivningsår:2018

Om Halloween:

För en sista gång konfronteras Laurie Strode med den maskerade figuren Michael Myers som jagat henne sedan hon med nöd och näppe undkom honom under Halloweennatten för fyra decennier sedan.

Jamie Lee Curtis, Judy Greer, Andi Matichak, James Jude Courtney, Nick Castle, Haluk Bilginer, Will Patton, Rhian Rees, Jefferson Hall, Toby Huss, Virginia Gardner, Dylan Arnold, Miles Robbins, Drew Scheid, Jibrail Nantambu, Omar J Dorsey

David Gordon Green, Danny McBride, Jeff Fradley

Thriller, Skräck

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Halloween  (0 diskussioner)
Kommentarer om Halloween (16 st)
Kimchi (Anmäl)   12:27 4/11
Halloween II är en av de mest underskattade slashers. Den är faktiskt en riktigt bra uppföljare. Därför känns denna kassako rätt meningslös. Den är ändå rätt bra emellanåt men mot slutet känns det som de. Tappar greppet. Vissa karaktärer undrar man varför de ens är med i handlingen.
ToddDowney (Anmäl)   00:46 4/11
Äntligen en riktigt bra uppföljare, gillade speciellt 'tracking shot' scenen i mitten av filmen. I övrigt så kanske den har en hel del klyschor, men på ett bra sätt. Som en homage till slasher filmer från 70-80 talet. Och för en gångs skull så är de inte rädda för att visa hur brutal Michael kan va, för oh boy.. han har aldrig vart såhär brutal!
TheHorrorfan (Anmäl)   22:49 1/11
Rätt så bra. Härliga slasher-scener och bra skådespelare. Slutet gillade jag också. 3,5.
myslas (Anmäl)   23:31 31/10
Halloween möter I know what you did last summer och mer än så behövs väl knappast sägas. Det här är inte alls bra, till stora delar är det faktiskt bedrövligt dåligt. Riktigt jäkla dumt och förutsägbart. Det enda som räddar filmen från lägsta betyg är de sista 20 minuterna som ändå är rätt underhållande.
final_cut (Anmäl)   03:51 30/10
Kan närmast beskrivas som att Rob Zombie nyinspelat H20 för det är i grunden exakt samma film.. Utger sig för att vilja vara den första riktiga uppföljaren till originalet men går igenom i princip alla klyschor som gjorts i uppföljarna sedan 1978.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Halloween