Halloween

Regissör:David Gordon Green
Utgivningsår:2018

Om Halloween:

För en sista gång konfronteras Laurie Strode med den maskerade figuren Michael Myers som jagat henne sedan hon med nöd och näppe undkom honom under Halloweennatten för fyra decennier sedan.

Titel: Alla helgons blodiga natt
Regissör: Rob Zombie
År: 2007
Genre: Skräck
Halloween

Jamie Lee Curtis, Judy Greer, Andi Matichak, James Jude Courtney, Nick Castle, Haluk Bilginer, Will Patton, Rhian Rees, Jefferson Hall, Toby Huss, Virginia Gardner, Dylan Arnold, Miles Robbins, Drew Scheid, Jibrail Nantambu, Omar J Dorsey

David Gordon Green, Danny McBride, Jeff Fradley

Thriller, Skräck

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Halloween  (0 diskussioner)
Kommentarer om Halloween (40 st)
Sovande_mannen (Anmäl)   23:45 10/7
Den här filmen går att förklara med fyra bokstäver. SKIT. Man räknar ut allt som händer innan det har hänt. Hur många Halloween filmer ska dom göra? Det är samma vissa i alla filmer.
Barneyk (Anmäl)   12:32 8/7
Det här var ju faktiskt rent av riktigt dåligt. Det är sällan jag blir så förvånad över att den har fått såpass gott omdöme som den fått, den är ju så ofantligt korkad även för att vara skräckfilm. Jamie Lee Curtis paranoia och plan är ju helt obeskrivligt osammanhängande korkad. Filmen lyckas aldrig skapa någon ordentlig känsla och vändningar och blaha är bara blörgh. Ett par korta stunder av viss nerv finns det, och ett par korta stunder av trevlig jargong, men mest bara jättedåligt...
martin eden (Anmäl)   06:49 1/4
Wow! Imponerande uppföljare till originalet som hoppar över alla andra, tidigare uppföljare och skapar en alternativ tidslinje. Av de jag sett tycker jag nog att denna fungerar bäst. Mycket plockas dock från del 2 med Michael Myers perspektiv vid några mord, vilket jag tycker förstör lite, även om scenerna i sig själva är välutförda så underminerar de mystiken av honom. Snudd på 4:a! 3+/4-
Bumbi78 (Anmäl)   23:34 30/3
Har sett alla Halloween-filmerna x antal gånger och gillar franchisen generellt. Det här var en bra och värdig uppföljare där det märks att det lagts mycket kärlek på att återvända till rötterna och att skapa en bra skräckis - och då främst en genuin slasher. I sin parallella tidsaxel funkar detta mycket bra, men visst är det synd att de ignorerat den i mitt tycke mycket underskattade Halloween 2. Michael Meyers är fortfarande en av de stora, de visar de här.
Sodastream (Anmäl)   12:41 30/3
Tycker inte det funkar när Laurie och Michael inte är syskon. Kan inte riktigt svälja psykologin bakom det, varför han har hängt upp sig så förbannat på henne. Och att det greppet på något sätt skulle göra honom läskigare? Jag tycker tvärtom. Och det skulle tydligen vara någon feministisk vinkling på det hela? Det uppfattade jag inte i sådana fall. Laurie är ett vrak. Tyckte om H20 och Lauries utvecklingskurva där mycket mer, men antagligen kanske för att jag var betydligt yngre också då jag såg den. Här blev det faktiskt lite tröttsamt när tramsiga ungdomar bara radades upp som köttstycken för att bli huggna i ryggen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Halloween