Halloween

Regissör:David Gordon Green
Utgivningsår:2018

Om Halloween:

För en sista gång konfronteras Laurie Strode med den maskerade figuren Michael Myers som jagat henne sedan hon med nöd och näppe undkom honom under Halloweennatten för fyra decennier sedan.

Titel: Alla helgons blodiga natt
Regissör: Rob Zombie
År: 2007
Genre: Skräck
Halloween

Jamie Lee Curtis, Judy Greer, Andi Matichak, James Jude Courtney, Nick Castle, Haluk Bilginer, Will Patton, Rhian Rees, Jefferson Hall, Toby Huss, Virginia Gardner, Dylan Arnold, Miles Robbins, Drew Scheid, Jibrail Nantambu, Omar J Dorsey

David Gordon Green, Danny McBride, Jeff Fradley

Thriller, Skräck

Diskussioner om Halloween  (0 diskussioner)
Kommentarer om Halloween (27 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   00:40 11/1
Det här är helt klart en av de bästa uppföljarna i serien! Laurie är mycket tuffare än vanligt samtidigt som Michael är mycket brutalare och det funkar faktiskt. Denna film innehåller relativt mycket gore jämfört med de föregående delarna men det anser åtminstone jag bara vara en fördel. Sen att filmen dessutom lyckas bli lite rolig emellanåt också är ett plus i kanten. Tycker dock det är bra att man inte anlitade någon ny skådis att gestalta Dr. Loomis för det kan ingen annan än Donald Pleasance göra. Denna film tänker jag absolut se fler gånger!
Engravadlax (Anmäl)   01:17 8/1
Noll samspel, varje replik låter falsk, som om man har valt att köra på varje första tagning på alla medverkandes sämsta dag.
Benisakura (Anmäl)   17:46 5/1
Uppfriskande med en skräckfilm som inte innehåller så mycket snubblande och dumma beslut.
Supernaut (Anmäl)   27/12 2018
En helt okej genomsnittlig skräckis, svag trea. Inget direkt minnesvärt, men gör några kul saker med final girl-tropen.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   27/12 2018
... ? Lösryckt handling utan finess, nerv eller närvaro. Rob Zombies filmer var knappast perfekta, men de innehöll fruktan, brutalitet och känslan av förlust. Den här filmen tillförde absolut ingenting i den seglivade historien om Michael Myers, trots Jamie Lee Curtis medverkan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Halloween