Hälsoresan

Originaltitel: Hälsoresan
Regissör:Lasse Åberg
Utgivningsår:1999

Om Hälsoresan:

Efter skilsmässan från den vackra Fiona, har Stig-Helmer återvänt till Sverige och förvandlats till en riktig soffpotatis. Efter mycket tjat från mamma beger han sig till ett hälsohem för att göra någonting åt kalaskulan. Med på resan följer som alltid glade kompisen Ole.

Titel: The Stig-Helmer Story
Titel: Den ofrivillige golfaren
Originaltitel: Den ofrivillige golfaren
År: 1991
Den ofrivillige golfaren

Magnus Härenstam, Lasse Åberg, Jon Skolmen, Anna Norberg, Sten Ljunggren, Pia Johansson, Mats Bergman, Barbro Hiort af Ornäs, Per Ragnar, Ylva Lööf, Magnus Skogsberg, Agneta Ahlin, Michael Segerström, Mona Andersson, Maria Langhammer

Lasse Åberg, Bo Jonsson

Komedi

Hälsoresan - en smal film av stor vikt, Sällskapsresan V

Sverige

Recension Hälsoresan

- annihilat0r sätter betyg 3 och skriver:
Hälsoresan har tydliga likheter med Tage Danielssons filmer. Det färgstarka skapar en parodi-varning som sköljde över mitt öppna sinne, och jag njöt. av alla väsentliga underliggande budskap Lasse fördelade.

Recension av Hälsoresan - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Hälsoresan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hälsoresan (383 st)
martin eden (Anmäl)   07:32 28/6
Här i del fem märker man en tydlig sänkning i kvalitet. Det ska dock sägas att mycket av satiren fungerar bra, men man lyckas lite här med att engagera genom bra birollsfigurer och stark intrig, vilket gör att, även om satiren i sig är lyckad, så blir man ganska oengagerad. Jag tycker dock att den är bättre än vad någon del 5 i en serie har rätt att vara. Helt okej. 2+
Ful_fisk (Anmäl)   21:11 11/3
Svagast i serien, men ändå bättre än sitt rykte. Innehåller faktiskt ett par riktiga avgarv! Bergman och Segerström är kul också. Annars är det lite mossigt. Men helheten duger för en onsdagskväll.
sodomiten (Anmäl)   21/7 2018
Jag ger en 3:a. Här finns det lustigheter och konstigheter att skratta åt som tex Stig-Helmers plastmage. Jämfört med "stig-helmer story" är detta en jävligt bra film.
Sarakin76 (Anmäl)   2/1 2018
En uviktig film som aldri burde gjorts. +2.
yrkeschaufföre (Anmäl)   31/12 2017
Stor skillnad mot de andra resorna som är riktigt roliga. Den har sina poänger men det mesta är rätt trött.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hälsoresan