Hamilton

Originaltitel: Hamilton
Regissör:Harald Zwart
Utgivningsår:1998

Om Hamilton:

Hamilton och Stålhandske får i världssäkerhetens intresse order om att eliminera en grupp smugglare på den ryska tundran. Deras smuggelgods är en kärnvapenmissil, tillräckligt stor för att ödelägga vilken storstad som helst. Hamilton är ute på sitt farligaste uppdrag hittills, där inte bara hans eget, utan även hans älskade Tessies, liv är i fara.

Titel: Hamilton - I nationens intresse
Regissör: Tobias Falk
År: 2012
Genre: Drama, Action, Thriller
Hamilton 2: Men inte om det gäller din dotter

Peter Stormare, Mark Hamill, Lena Olin, Krister Henriksson, Mats Långbacka, Lena-Pia Bernhardsson, Göran Forsmark, Thomas Hedengran, Terry Carter, Jevgenij Lazarev, Zakia Tahri, Valerij Prijomychov, Christer Söderlund, Madeleine Elfstrand, Per Grytt

Jonas Cornell, William Aldridge

Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr

Norge, Sverige
Med i listor: Hamilton
Diskussioner om Hamilton  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hamilton (213 st)
Rai (Anmäl)   10/1 2018
Så sämst. Såg den här på bio vilket jag ångrar! Bu för Peter Stormare som är en av Sveriges sämsta skådisar!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
ingen höjdare
Ful_fisk (Anmäl)   2/8 2015
Så nu har man äntligen sett filmen bakom världens bästa filmtrailer. Första halvan är rätt mörk, en rätt brutal agent-skildring, medan andra halvan är mer en action-rulle där Peter Stormare går i slow motion framför explosioner och sådant. Om det passar är ju förstås tveksamt och ifall det är bra är också tveksamt, men jag kan ju inte påstå att jag hade tråkigt när jag såg det här. Obalansen säger en tvåa, men mitt underhållningssinne säger en trea. Trailern är fortfarande fantastisk. Och Mark Hammil är en rätt kul skurk. Äh, känner mig snäll idag, får bli en trea.
Halofreak92swe (Anmäl)   4/12 2014
Jävlar! Här var det action! :D 90-talsaction är ju bäst på något sätt, speciellt med en glödhet Peter Stormare i spetsen! Riktigt bra för att vara svensk film ojoj! Mycket bättre än Persbrandts version! Inser nu att Luke Skywalker är med i den här filmen också hahaha! Kände inte igen Mark Hamill alls xD
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
Hamilton, en godkänd svensk actionfilm, med svenska mått mätt, baserad på två välskrivna böcker. Det enda jag kan invända mot är att den är lite för mycket "Bond" i mitt tycke, dvs att det finns ett antal tekniska detaljer som inte känns trovärdiga eller som är rent felaktiga. Det hjälper så klart att man gillar Stormare för att se denna film. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hamilton