Hämnarna

Originaltitel: The Avengers
Regissör:Jeremiah S Chechik
Utgivningsår:1998

Om Hämnarna:

Vädret i Storbritannien har inte varit sig likt på länge. Kraftiga snöoväder har följts av ofattbar värme som snabbt övergått i isande kyla. Den hemlige agenten John Steed har kallats in för att undersöka vem som kan ha tagit kontrollen över vädrets makter och i vilka avsikter. Allt pekar på att Sir August De Wynter är mannen bakom en djävulsk plan att ta makten.

Titel: Twixt
Regissör: Bryan Michael Stoller
År: 2004
Genre: Komedi, Äventyr, Fantasy
Miss Cast Away
Titel: Legenden om den gröne riddaren
Originaltitel: Sword of the Valiant: The Legend of Sir Gawain and the Green Knight
Regissör: Stephen Weeks
År: 1984
Genre: Komedi, Romantik, Äventyr, Fantasy
Legenden om den gröne riddaren
Titel: Katten
Regissör: Jean-Paul Salomé
År: 2001
Genre: Mysterium
Belphégor - Fantomen på Louvren

Ralph Fiennes, Sean Connery, Uma Thurman, Eddie Izzard, Fiona Shaw, Eileen Atkins, Jim Broadbent

Sydney Newman, Don MacPherson

Komedi, Action, Thriller, Äventyr

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Hämnarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hämnarna (147 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Robkiller (Anmäl)   30/8 2016
Agentfilm i bondstil som bygger på en gammal tv-serie... känns överlag sönderklippt, vilket inte är så konstigt... men saker händer mest utan större mening... en del action, en del försök till humor och några välkända skådespelare håller intresset uppe, men är väl mest en film man har glömt 1 minut efter sluttexterna...
ulpe01 (Anmäl)   26/6 2016
Podden How did this get made ansvarar för att jag såg denna igen efter många år. Ganska obegriplig med bristande kemi mellan Thurman och Fiennes. Teddybjörnar? Teddybjörnar?!?!
MaxMackan (Anmäl)   6/6 2016
Så dålig att den blir underhållande.
zallaxx (Anmäl)   28/6 2015
"Se avengers med Ironman, Thor, Black widow och Hawkeye" Jag fattar inte vem som är vem i denna film eller vad som är grejen med dessa nya avengers filmer? Kan tänka mig att Sean Connery är Thor eftersom han gör så att det regnar och blixtrar mer i England. Ironman måste ju såklart vara Eddie Izzard iom att han var järnhård genom hela filmen, dock fick han ju bara en replik. Kan tänka mig att Uma Thurman är black widdow och att Ralph Fiennes är Hawkeye eftersom han endå har ett öga för våran black widow och hon får ett par svarta boots. :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hämnarna