Betyg idag: 1 350 Besökare idag: 4 776

Originaltitel: I vendicatori dell'Ave Maria
Regissör:Bitto Albertini
Utgivningsår:1970

Om Hämnd I Gryningen:

En akrobatgrupp kommer till staden Goldfield just som ett gäng banditer rånar stadens bank. En av banditerna arresteras och identifieras som sonen till Parker, den rikaste i hela området. Parker dödar dock sheriffen och hans familj för att befria sin son. Sheriffens dotter lyckas dock undkomma med hjälp av akrobatgruppen som räddar henne ur det brinnande huset. Det visar sig att det verkar ligga mer bakom mordet på sheriffen och hans familj än fritagandet. Nu gäller det för akrobaterna att kunna bevisa vad som egentligen hänt för den nye sheriffen så att de kan sätta stopp för Parkers skoningslösa framfart i området.

Tony Kendall, Pietro Torrisi, Alberto Dell'Acqua, Ida Meda, Spartaco Conversi, Attilio Dottesio, Alberto Farnese, Remo Capitani

Bitto Albertini

Komedi, Action, Romantik, Western

Fighters from Ave Maria, Twilight Avengers

Italien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Hämnd I Gryningen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hämnd I Gryningen (1 st)
Bumbi78 (Anmäl)   19/11 2011
Fånigt underhållande westerm med massa tokerier och ett medryckande ledmotiv. Positivt överraskad då jag trodde den skulle vara sämre.