Hämnd på ögonvittne

Originaltitel: Friday Foster
Regissör:Arthur Marks
Utgivningsår:1975

Om Hämnd på ögonvittne:

Pam Grier spelar en fotograf som upptäcker en konspiration som planerar att döda flera svarta politiska ledare. Baserad på tecknad serie.

Pam Grier, Yaphet Kotto, Eartha Kitt, Godfrey Cambridge, Thalmus Rasulala, Jim Backus, Scatman Crothers, Ted Lange, Carl Weathers, Rosalind Miles, Paul Benjamin, Jason Bernard

Arthur Marks, Orville H Hampton

Drama, Action, Kriminalare

Med i listor: Blaxploitation
Diskussioner om Hämnd på ögonvittne  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hämnd på ögonvittne (5 st)
dudson (Anmäl)   1/12 2015
Mkt light och urvattnad i blaxplotation genren. Go have a baby... Or Something....
Fläskkäft (Anmäl)   9/12 2014
Lite blek film men det tar sig under resans gång. Många kända ansikten och det är kul att se dom relativt unga. Manuset är lite halvrörigt men annat kompenserar såsom de grymma kläderna, miljöerna och den grymma musiken. Det är mycket avkopplande och kul att klämma en blaxploitationrulle då och då.
Gordyal (Anmäl)   12/10 2014
Rätt så välpolerad blaxpo med klent manus och hopplöst pantade karaktärer. Glimmar till emellanåt, men däremellan är det verkligen inget vidare. (4/15)
NHL (Anmäl)   10/7 2006
Hygglig produktionskvalitet för en blaxplo film. Pam Grier är cool som vanligt. Även kul och se en relativt ung och halvsmal Yaphet Kotto. Kultskådisen Scatman Crothers är också sevärd. Annars tycker jag att filmen saknar den där riktiga hårdheten som vissa av blaxplo filmerna hade på 70-talet. 2,5 i betyg.
GAY BOY (Anmäl)   18/7 2004
den va ok