Hämnd ur det förflutna

Regissör: Tobe Hooper
År: 1982
Genre: Thriller, Skräck
Poltergeist

George C Scott, Melvyn Douglas, Trish Van Devere, Jean Marsh, John Colicos, Barry Morse, Madeleine Sherwood, Helen Burns, Frances Hyland

Russell Hunter, William Gray, Diana Maddox

Thriller, Skräck, Mysterium

Kanada

Recension Hämnd ur det förflutna

- billybob sätter betyg 4 och skriver:
Vilken nostalgitripp! John Russell förlorar sin familj i en tragisk olycka. Han flyttar då ifrån sitt hem in i ett hus som stått öde i 12 år. Det börjar hända mystiska saker, och när John tar reda på husets förflutna får han veta dess mörka hemlighet... Min minnesbild av The Changeling som jag såg i mitten av 80-talet var korrekt, det här en en rysare av toppklass. Många av mina andra gamla...

Recension av Hämnd ur det förflutna - Läs hela!

Med i listor: Czechflashs filmer med 70-talskänsla
Diskussioner om Hämnd ur det förflutna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hämnd ur det förflutna (97 st)
gjoob (Anmäl)   14/1 2018
Försynt mysskräck som nätt och jämnt lyckas hålla intresset uppe i 115 min.
Solidus (Anmäl)   4/6 2017
Välskriven spökhistoria som kombinerar skräck och mys på en lyckat sätt. En av de bättre filmerna om hemsökta hus och förtjänar mer uppmärksamhet.
BrutusBeefcake (Anmäl)   16/9 2016
Har defintivt sina stunder och då är det riktigt obehagligt. Seansen är helt klockren ur ett skräckperspektiv. Men det går lite väl lång tid mellan topparna och historien bakom det hela är lite småtråkig tyvärr. (8/15)
amam (Anmäl)   12/6 2016
Svag trea. Snygga miljöer och en traditionell spökhistoria. Man får det man väntar sig i stort sett.
Diazepam (Anmäl)   12/4 2016
Såg den igår, tyckte den va riktigt bra faktiskt. Inte massa överdriven skit och en gedigen produktion och en bra story. Inte många rysare/thrillers med spöktema som får över 3+ men denna får det. Se den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hämnd ur det förflutna