Hämnden är ljuv

Originaltitel: Addicted to Love
Regissör:Griffin Dunne
Utgivningsår:1997

Om Hämnden är ljuv:

Sam överges av Linda när hon träffar en fransman. Hans värld rasar samman. Sam är svartsjuk och hyr en lägenhet mittemot fransmannens för att kunna följa deras minsta steg.
Se filmen på Plejmo

Titel: Three to Tango
Originaltitel: Three to Tango
Regissör: Damon Santostefano
År: 1999
Genre: Komedi, Romantik
Three to Tango
Titel: Amos & Andrew
Originaltitel: Amos & Andrew
Regissör: E Max Frye
Regissör: Michael Caton-Jones
År: 1991
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Doc Hollywood

Meg Ryan, Matthew Broderick, Kelly Preston, Tchéky Karyo, Maureen Stapleton, Nesbitt Blaisdell

Robert Gordon (V)

Komedi, Romantik

Diskussioner om Hämnden är ljuv  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hämnden är ljuv (55 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Krille80 (Anmäl)   11/11 2014
Ett hyfsat försök till en romantisk, farsartad och lite svart komedi, som dock inte når något högre betyg. Filmen vinner på sina väldigt sympatiska skådespelare och Matthew Broderick är en favorit. Retar mig dock lite på att Meg Ryan spelar över ibland. Som brukligt i en rom-com ska det vara ett lyckligt slut men det övertygar inte mig. 2+
Robkiller (Anmäl)   10/1 2014
Drama som mest rullar på utan att ta sig riktigt... inte direkt dåligt, men inte speciellt bra heller... får väl duga ändå.
ziferN (Anmäl)   5/8 2012
Charmig, söt och underhållande film som är självklart så förutsägbar att man kan räkna ut slutet direkt men filmen är ändå charmig, småtrevlig och fick mig även att skratta någon gång. Absolut ingen film man lägger på minnet precis men den fungerade ändå delvis för stunden. Svag trea.
Albion (Anmäl)   12/4 2012
Det lyfter inte riktigt det här. Småtrevligt men inte mer. Mest tunn och konstlad. Betyget blir en 2;a. Okej då, jag lägger till ordet stark före tvåan, alltså 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hämnden är ljuv