Hämndens timme

Originaltitel: Da uomo a uomo
Regissör:Giulio Petroni
Utgivningsår:1968

Om Hämndens timme:

Bill blir som liten vittne till hur hela hans familj massakreras av banditer. Som vuxen vill han ta ut sin hämnd. Han möter Ryan, en nysläppt fånge, som blivit bedragen av samma banditer.

Titel: De jagade
Regissör: Benjamin Ross
År: 1995
Genre: Drama, Kriminalare
Den unge giftmördarens handbok

Lee Van Cleef, John Phillip Law, Mario Brega, Luigi Pistilli, Anthony Dawson, José Torres, Felicita Fanny, Carla Cassola

Luciano Vincenzoni

Action, Western

Death Rides a Horse

Italien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Hämndens timme  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hämndens timme (23 st)
Solidus (Anmäl)   15:20 20/2
Jag köpte en box med Lee van Cleef där det ingick fyra westerns. Tre av dem är underhållande, men amatörmässiga. Den fjärde filmen, HÄMNDENS TIMME, är både underhållande och bra(!) Schysst hämndhistoria med en cool van Cleef samt en sämre kopia på Eastwood i huvudrollerna som ska hämnas på ett gäng elaka banditer. Morricone står för musiken, vilket lyfter filmen ett snäpp. Sevärd spagetti-western.
mahasarakam (Anmäl)   14/8 2017
En riktigt bra gammal italien-western. Enkel och rak historia med Lee Van Cleef i toppform. Snyggt filmad och Morricones övertydliga ljudspår passar utmärkt här. Såg tyvärr filmen på en dåligt överförd dvd-kopia.
Ghostface (Anmäl)   6/8 2016
Klassisk hämndhistoria som har vissa stunder men når inte hela vägen i Leones kölvatten.
Zebulonm (Anmäl)   14/7 2015
Gillar den. Skön hämndwestern. Lee van cleef bra som alltid...
Gordyal (Anmäl)   18/5 2014
Trots att den är brutal och trots att Livan är med, så är detta en tämligen ointressant SW. (5/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hämndens timme