Hancock

Originaltitel: Hancock
Regissör:Peter Berg
Utgivningsår:2008

Om Hancock:

Hancock - en luggsliten och utbränd superhjälte som inte haft några stora framgångar på länge kraschlandar i Brooklyn. För att komma på fötter och återfå sin status som superhjälte anlitar han en PR-agent.

Titel: Mitt Super Ex
År: 2017
Genre: Drama, Action, Äventyr, Fantasy
Film nr.: 119685
King Arthur: Legend of the Sword

Will Smith, Charlize Theron, Jason Bateman, Daeg Faerch, Jae Head, Eddie Marsan, David Mattey, Maetrix Fitten, Thomas Lennon, Johnny Galecki, Hayley Marie Norman

Vincent Ngo, Vince Gilligan

Drama, Komedi, Action, Fantasy

Recension Hancock

- niklasringdahl sätter betyg 3 och skriver:
Istället för att tvingas inleda med att visa uppkomsten av dessa krafter, som åskådarna i princip redan känner till på förhand, kastas vi här rakt in i en väldigt underhållande och skön historia med en kraftigt alkoholiserad hjälte som ingen vill ha. Med tanke på hur mycket skada som orsakas under en standardmässig superhjältefilm är det ett skönt grepp att se det ur stadens synvinkel – okej att några...

Recension av Hancock - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Hancock  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hancock (616 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
Robkiller (Anmäl)   15/8 2017
Superhjälte-film som fungerar bra med sitt annorlunda tema... för det mesta oseriös och väldigt underhållande....
Hunter242 (Anmäl)   12/8 2017
Jag tyckte filmen var underhållande till en början jag gillade att det var en "superhjälte" som var ett nersupet drägg och gav blanka fan i andra. Men sen börjar det gå utför när han rycker upp sig och börjar bry sig. Varför ? hade varit mer underhållande om han fortsatt i den bana han var. Men filmen störtdök då man får reda på att han är en jäkla ängel SKÄRPNING då sjönk den som en gråsten. Var de tvungna att sabba filmen med kristna undertoner.
Pasi (Anmäl)   25/3 2017
Bara korkat.
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/10 2016
Ganska rolig och underhållande film som parodierar superhjältegenren lite. Specialeffekterna är snygga och skådespelarna gör bra ifrån sig. Svag 4:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hancock
Se filmen