Betyg idag: 1 776 Besökare idag: 5 954

Originaltitel: The Hand That Rocks the Cradle
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:1992

Om Handen som gungar vaggan:

Utåt sett är Peyton den perfekta barnflickan - älskvärd, duktig och söt. Men hennes dolda talanger är betydligt mindre trevliga... Paret Bartel förstår så småningom att allt inte står rätt till - men går det att undkomma Peytons djävulska intriger och mordiska planer..?
Se filmen på iTunes

Titel: Ensam ung kvinna söker...
Originaltitel: Single White Female
Regissör: Barbet Schroeder
År: 1992
Genre: Drama, Thriller
Ensam ung kvinna söker...
Titel: Farlig förbindelse
Regissör: Joseph Ruben
År: 1993
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Ondskans ansikte

Rebecca De Mornay, Annabella Sciorra, Matt McCoy, Julianne Moore, Ernie Hudson, Madeline Zima, John de Lancie, Kevin Skousen

Amanda Silver

Drama, Thriller

Recension Handen som gungar vaggan

- anonym skriver:
Detta är en originell och förutsägbar, nästan b-thriller, drama, vilket vi har sett många exempel på tidigare. Manuset kan man tro är använt i en annan film, men det är faktiskt ett eget manus som bygger på en originell tanke. Man kan tycka det är konstigt, men allt det gillar jag med den här filmen. Dess förutsägbarhet, b-skådisarna och själva b-filmen i sig. Om man tänker efter kan b-filmer vara...

Recension av Handen som gungar vaggan - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 2
Diskussioner om Handen som gungar vaggan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Handen som gungar vaggan (174 st)
Bumbi78 (Anmäl)   12/12 2016
90-tals thriller rakt igenom, men en av de bästa. Mornay gör snyggaste galningen på film och allt lika spännande och förutsägbart som man vill ha det. Handen som gungar vaggan var definitivt värd en omtitt.
Dream (Anmäl)   17/8 2016
Klassisk typisk 90 - tals handling i still med (Dallas och Rederiet) twist där det handlar om en: (Falsk råtta alla litar på, men som sedan sticker kniven i ryggen på alla den känner!) Trots den enkla historien så håller faktiskt filmen än idag.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Modern klassiker! Spännande och välgjord film med bra skådespelare! Rebecca De Mornay gör sin karriärs bästa roll!
Johjt (Anmäl)   9/7 2016
Klassiker som fortfarande funkar.
Tatty (Anmäl)   14/5 2016
Riktigt spännande film!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Handen som gungar vaggan