Hands of Steel

Originaltitel: Mani di Pietra
Regissör:Sergio Martino
Utgivningsår:1986

Om Hands of Steel:

En cyborg vid namn Paco skickas för att ta livet av ordföranden av en miljöorganisation men ändrar sig i sista sekunden och låter bli. Istället ger han sig ut i öknen där han bland annat tar in på ett nedgånget hotell. Hans arbetsgivare skickar naturligtvis ut biffiga goones för att eliminera honom eftersom han inte gjort vad han ska och när hotellgästerna får reda på att han är en cyborg ger de sig på honom också.
Se filmen på Headweb

Regissör: Luigi Cozzi
År: 1980
Genre: Action, Skräck, Science Fiction
Contamination

John Saxon, Claudio Cassinelli, George Eastman, Daniel Greene, Janet Agren, Dean Ricca, Franco Fantasia, Roberto Bisacco, Sergio Testori, Darwyn Swalve

Sergio Martino, Elisa Briganti, Dardano Sacchetti, Ernesto Gastaldi

Action, Science Fiction

Atomic CyborgVendetta dal futuro

Italien
Diskussioner om Hands of Steel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hands of Steel (26 st)
FabianBom (Anmäl)   16/10 2017
första filmen jag såg janet ågren i... en action rulle, av martino man såg i barndomen, som jag och mina kusiner tyckte va underhållande, idag håller den mindre klass
Raimo_1985 (Anmäl)   23/5 2016
Andra titten för mig och jag höjer till en svag fyra! Jag gillar den mer nu, jag gillar svetten, löken och osten. Jag gillar alla hårda fighter och jag gillar Daniel Greene. Skådespeleriet är i slöaste laget, det är mest Eastman och Greene (ja faktiskt) som anstränger sig. Låter säkert som jag skämtar när jag säger att Greene anstränger sig men jag har sett honom i andra filmer och vet att han kan agera, och i Hands of steel anstränger han sig för att vara Face of steel. Denna omtitt inspirerar mig till att leta upp lite mer av Martino för det var längesen jag såg något osett av honom.
Gordyal (Anmäl)   2/9 2015
Helt okej som rökare. Lägg sedan till massor med riktigt italienskt elaka karaktärer, så blir det än bättre. Och givetvis levererar Eastman och Saxon. (7+/15)
RobinsTaste (Anmäl)   10/8 2013
Roboten har en enastående och minst sagt unik kampsportstil, utsätts för regnsyra, bildueller och laser-bazookas. Tyvärr är den rätt seg, men i slutet får man b-action som bäst.
Greigh (Anmäl)   2/8 2013
Jag fullkomligt älskar denna filmen, en av Sergios bättre filmer!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hands of Steel