Häng dom snabbt

Originaltitel: The Life and Times of Judge Roy Bean
Regissör:John Huston
Utgivningsår:1972

Om Häng dom snabbt:

Roy Bean bygger upp en stad mitt i ödemarken där han själv är domare och stiftar sina egna lagar.

Titel: Sierra Charriba
Originaltitel: The Night of the Iguana
Regissör: John Huston
År: 1964
Iguanans natt

Paul Newman, Stacy Keach, Ava Gardner, Jacqueline Bisset, Tab Hunter, John Huston, Victoria Principal, Anthony Perkins, Ned Beatty, Roddy McDowall, Anthony Zerbe, Richard Farnsworth

John Milius

Komedi, Romantik, Western

Diskussioner om Häng dom snabbt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Häng dom snabbt (9 st)
Don Active (Anmäl)   17/8 2014
Underhållande och bitvis annorlunda western. Skitig, dammig och stollig. Men det funkar bra. Kanske några minuter för lång. En stark trea.
Gordyal (Anmäl)   10/12 2013
Första tio är så underbart skitiga och kompromisslösa att de skulle göra vilken italiensk western-regissör som helst avundsjuk. Sedan kommer Anthony Perkins och dominerar i tio minuter. Därefter är det spridda skurar, i en väldigt spretig och rätt så medioker film, som med mycket glesa mellanrum faktiskt har något vettigt att säga. (8+/15)
ClintanTheKing (Anmäl)   12/10 2013
En väldigt underhållande western-film. Paul Newman är utmärkt i huvudrollen och också helt rätt val för den rollen. Filmen är lite oklar när det gäller vägandet mellan allvar och komedi vissa gånger men allt som allt är den underhållande och innehåller utöver Newman flera bra skådespelarinsatser. Sevärd !
tpb (Anmäl)   13/8 2012
Jag älskar ju Newman så jag är förstås partisk.
kollind (Anmäl)   12/1 2011
Episk (2nd last) slutscen :D