Hanna

Originaltitel: Hanna
Regissör:Joe Wright
Utgivningsår:2011

Om Hanna:

En tonårig flicka har uppfostrats av sin far att bli den perfekta mordmaskinen. Efter ett liv i den finska vildmarken låter hon sig fångas av den hänsynslösa underrättelsetjänst som jagar fadern. Allt i ett försök att komma åt den agent som mördade hennes mor.

Titel: The Bourne Identity
Regissör: Olivier Megaton
År: 2011
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Colombiana

Saoirse Ronan, Eric Bana, Cate Blanchett, Olivia Williams, Jason Flemyng, Jessica Barden, Aldo Maland, Vicky Krieps, John Macmillan, Tom Hollander, Sebastian Hülk, Joel Basman, Jamie Beamish, Tim Beckmann, Gudrun Ritter, Michelle Dockery, Mohamed Majd

Seth Lochhead, David Farr

Action, Thriller, Äventyr

USA, Storbritannien, Tyskland

Recension Hanna

- Tim Buckley sätter betyg 4 och skriver:
Få är de gånger som sannolikt går att räkna på händer och fötter när den intelligensbefriade adrenalinets trumma har slagit så pass högt och hårt så att hjärtslagen har lurat sig in till att börja leka följa John i dessa stundtals skönt stressande filmiska lekar vi kallar för actionthrillers. Men regissör Joe Wright (Pride & Prejudice, Atonement) levererar med Hanna här just en utav dessa gånger, och...

Recension av Hanna - Läs hela!

Diskussioner om Hanna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hanna (271 st)
bunnykin (Anmäl)   13:28 28/6
Alltså, det fanns verkligen förutsättningar för att det skulle kunna bli riktigt bra, men det finns flera "varför i hela friden gör hen så...?" att det inte håller ihop. Det var dock tillräckligt underhållande för att få godkänt.
Engravadlax (Anmäl)   9/7 2018
Ganska hamfistat manus, en del amatörmässigt skådespel, och musiken kunde ha varit roligare. Annars lite visuellt engagerande ändå.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
kryttan (Anmäl)   29/9 2017
Så fantastiskt dålig på alla plan! Allt är dåligt som bäst.
Litsne (Anmäl)   22/9 2017
Det kändes inte som om något hände i filmen. Actionsekvenserna blev mycket sämre pga det dåliga soundtracket. Jag får känslan att regissören försökt att göra en konstnärlig film, men enligt mig misslyckats. 2+.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hanna
Se filmen