Hannibal Rising

Originaltitel: Hannibal Rising
Regissör:Peter Webber
Utgivningsår:2007

Om Hannibal Rising:

Filmen berättar om en ung Hannibal Lecter i tre olika faser från hans barndom i Litauen till de tio åren han spenderade i England och slutligen till hans tid i Ryssland innan FBI agenten Will Graham tar fast honom.

Titel: När lammen tystnar
Originaltitel: 88 minutes
Regissör: Jon Avnet
År: 2007
88 minutes

Rhys Ifans, Gong Li, Kevin McKidd, Ingeborga Dapkunaite, Dominic West, Richard Brake, Marek Vasut, Gaspard Ulliel, Marko Igonda, Denis Ménochet, Ivan Marevich, Aaron Thomas, Charles Maquignon, Helena Lia Tachovska, Lana Likic, Petra Lustigova

Thomas Harris

Drama, Kriminalare, Thriller

Young Hannibal: Behind the Mask

Frankrike, Storbritannien, USA

Recension Hannibal Rising

- kount siro sätter betyg 3 och skriver:
I ”Hannibal Rising” får vi följa Hannibal Lecter (tidigare känd som ärkepsykopaten från filmerna ”När lammen tystnar” (1991), ”Röd Drake” (1986 och 2002) och ”Hannibal” (2001)) från hans barndom i Litauen och senare under hans tidiga vuxenliv i Frankrike. Tanken är att vi ska få en inblick i hur Hannibal Lecter kom att utvecklas till den karaktär som möter oss i de övriga filmerna i serien. Handlingen...

Recension av Hannibal Rising - Läs hela!

Med i listor: Hannibal Lecter
Diskussioner om Hannibal Rising  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hannibal Rising (396 st)
Rai (Anmäl)   23/1 2018
Svårt att sätta betyg men landar på en trea.. Det finns ju mycket sämre filmer...
Zingostar (Anmäl)   25/10 2017
Faller något på att skådisen som spelar Hannibal är ganska träig och föga trolig som Hannibal. Annars en makaber mordorgie där man kanske ändå inte riktigt förstår hur Hannibal blev den psykopat som han senare blir. Ändå tllräckligt många bra scener för att räcka till en trea.
kryttan (Anmäl)   27/9 2017
Riktigt dåligt! Manuset är skräp och skådespelarinsatserna likaså.
NoWireHangers (Anmäl)   14/7 2017
Några av mordscenerna är ju lite festliga men i övrigt är det mest ointressant och ganska segt och väldigt osannolikt.
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Idén med att följa Hannibal Lectors uppväxt och försöka förklara den intressanta och skrämmande karaktär som han utgör är än bra idé om man nu vill suga ut det sista i Hannibal konceptet. Tyvärr blev det nu inte så bra som det borde kunna bli detta beroende på flera orsaker, inte minst på valet av huvudrolls innehavare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hannibal Rising