Betyg idag: 1 783 Besökare idag: 5 963

Originaltitel: Hannibal
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:2001

Om Hannibal:

Lugnet har infunnit sig i hans liv. En frid som passar honom utmärkt. Ändå tänker han på henne och undrar om hans liv någonsin kan bli komplett utan henne. Hon söker styrka i vardagens alla rutiner. Ändå kastar det förflutna en skugga över henne. Ett svagt orosmoln som får henne att känna sig sårbar. Efter sju år är han fortfarande hennes värsta mardröm. Efter tio år är hon fortfarande hans käraste fantasi.

Titel: När lammen tystnar
År: 2004
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Film nr.: 19448
Secret Window

Gary Oldman, Anthony Hopkins, Ray Liotta, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Frankie Faison, Zeljko Ivanek, Francesca Neri

David Mamet, Steven Zaillian

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA

Recension Hannibal

- Switchblade sätter betyg 4 och skriver:
Det här är i mina ögon en mycket underskattad och lyckad spin-off på När lammen tystnar som är mycket bättre än sin "föregångare". Tre mycket bra huvudskådisar och mycket snygg förpackning och lite snyggt gore och bättre handling är mina anledningar till varför. Ridley Scott är mycket stilsäker i sin regi. Att marknadsföra filmen som direkt skräck tycker inte jag är helt sanningsenligt. Visst, filmen...

Recension av Hannibal - Läs hela!

Med i listor: Hannibal Lecter
Diskussioner om Hannibal  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hannibal (546 st)
Grillo (Anmäl)   23:46 12/10
Sätter om till trea. Moore har inte alls samma typ av karisma och matter of fact-stil med den sydliga accenten som Foster. Mittpartiet i Italien är dessutom helt för utdraget, segt och i slutändan meningslöst. Sista 45 eller så är däremot riktigt bra och räddar trean. Slutar väl abrupt dock.
Filmfantast86 (Anmäl)   20:38 11/10
Helt ok avslutning på historien om Hannibal
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Anthony Hopkins som Dr. H. Lecter är helt lysande än en gång. Men Julianne Moore är inte lika bra som Starling. Jodie Foster gjorde rollen bättre i föregångaren "När lammen tystnar" och filmen som helhet når absolut inte upp till föregångaren. Men visst är den ändå bra och sevärd.
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/10 2016
Som helhet är det här är en ganska seg och tråkig film.
Thy Impaler (Anmäl)   15/8 2016
Är det bara jag, eller var Buffalo Bill ganska komisk? Även väldigt lik Jim Carrey när han är Fire marshall Bill Burns?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hannibal