Hans hustrus brott

Originaltitel: Three on a Match
Regissör:Mervyn LeRoy
Utgivningsår:1932

Om Hans hustrus brott:

Melodram om tre barndomsvänner - alla kvinnor - som återförenas men blir indragna i thrillerartade och tragiska förvecklingar.

Virginia Davis, Joan Blondell, Anne Shirley, Ann Dvorak, Betty Carse, Bette Davis, Warren William, Lyle Talbot, Humphrey Bogart, Allen Jenkins, Edward Arnold

Lucien Hubbard

Drama, Kriminalare, Romantik

Diskussioner om Hans hustrus brott  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hans hustrus brott (7 st)
KimEkberg (Anmäl)   21:37 25/4
Snyggt hoppande mellan både år och karaktärer, miljöer och ytterligheter. Trots ett happy end som inte lurar någon, trots att någon slags homoerotisk underton är inbakad, bibehålls den beska eftersmaken. Extra beska tack vare att filmens release tajmade tändstickskungen Ivar Kreugers självmord.
Tonti (Anmäl)   11:02 23/4
Återigen storstilat av LeRoy, med en riktig stjärncast. Snyggt foto och allt. Hade hoppats lite mer på samvaro i stil med återföreningen på restaurangen men trots ett par genrebyten en klart stark film. Gillar idén med att vi får följa karaktärerna genom så lång tid och att ödets ironi tvistar deras öden topsy turvy.
Tsurugi (Anmäl)   10/9 2017
Riktigt mysig film med bra tempo med bra skådespelarinsatser. Klart sevärd och en relativt stark trea.
Bomkia (Anmäl)   7/7 2014
Dvorak och Warren Williams fungerar väl i huvudrollerna. Vilket tempo det blev i denna, i rasande fart är det uppgång och fall. 3a.
larsesq (Anmäl)   22/9 2012
Alla dessa tidningsartiklar... Så många duktiga människor som är inblandade och ändå blir det inte bättre än så här. Tsk, tsk, sorgligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hans hustrus brott