Hansel and Gretel: Witch Hunters

Originaltitel: Hansel and Gretel: Witch Hunters
Regissör:Tommy Wirkola
Utgivningsår:2013

Om Hansel and Gretel: Witch Hunters:

Som barn var de nära att dödas av en häxa som de till slut kunde förgöra. Nu, flera år senare, är Hansel och Gretel professionella häxjägare som är ute efter blod och vedergällning. Med sina vapen, styrka och attityd fruktar de ingen – fram tills den dag då de ställs de inför något mycket större än häxor.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Mario Azzopardi
År: 2012
Genre: Skräck, Fantasy
Witchslayer Gretl

Jeremy Renner, Gemma Arterton, Famke Janssen, Pihla Viitala, Derek Mears, Robin Atkin Downes (röst), Ingrid Bolsø Berdal, Joanna Kulig, Thomas Mann, Peter Stormare, Bjørn Sundquist, Rainer Bock, Thomas Scharff, Kathrin Kühnel, Zoe Bell, Monique Ganderton

Tommy Wirkola

Komedi, Action, Skräck, Fantasy

Hans och Greta: Häxjägare

Tyskland, USA
Diskussioner om Hansel and Gretel: Witch Hunters  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hansel and Gretel: Witch Hunters (138 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Robkiller (Anmäl)   28/9 2017
Underhållande saga som är lagom oseriös rakt igenom. Mycket action, lite handling och en hel del splatter...
Kaarin (Anmäl)   7/8 2016
När jag visste att det var Wirkola som låg bakom filmen blev jag sugen direkt! Hade uppenbarligen alldeles för höga förväntningar på filmen. Satt och väntade på att filmen skulle bli bättre (som jag uppenbarligen gör alltför ofta). Hade jag haft lägre förväntningar och vill bara velat se en B-film med lite splatter kan jag tänka mig att kunde nått upp till en trea.
Totenkopf (Anmäl)   27/7 2016
Duglig popcornfilm.
Barneyk (Anmäl)   10/6 2016
Det är mycket här jag gillar men det håller inte riktigt i längden. För tråkiga actionsekvenser är något som håller den tillbaka. Sen tycker jag tonen aldrig träffar rätt, ska jag skratta och ha kul vill jag inte att karaktärer jag tycker om ska dö. Ska jag bry mig om karaktärers tragiska öden osv så behöver jag lite mer vikt i det. Det blir bara en tvåa även om jag ändå faktiskt gillar den en del.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hansel and Gretel: Witch Hunters