Happy Death Day 2U

Originaltitel: Happy Death Day 2U
Regissör:Christopher Landon (II)
Utgivningsår:2019

Om Happy Death Day 2U:

Tree kommer att upptäcka att dö om och om igen var mycket lättare än de faror som lurar framöver.

Jessica Rothe, Israel Broussard, Phi Vu, Suraj Sharma, Sarah Yarkin, Rachel Matthews, Ruby Modine, Steve Zissis, Charles Aitken, Laura Clifton, Missy Yager, Jason Bayle, Caleb Spillyards, Jimmy Gonzales, Peter Jaymes Jr, Rob Mello, Kenneth Israel

Christopher Landon (II)

Thriller, Skräck, Mysterium

Happy Death Day 2

Diskussioner om Happy Death Day 2U  (0 diskussioner)
Kommentarer om Happy Death Day 2U (4 st)
PeterTheW (Anmäl)   22:55 11/3
Heeelt okej!
Johan685 (Anmäl)   16:45 19/2
Inte ofta man tycker en uppföljare är bättre, men så var fallet här. Man skruvade till det ytterligare ett snäpp så att det inte bara blir för mycket av samma som det brukar bli med uppföljare. Positivt överraskad.
Jaganatha (Anmäl)   21:44 16/2
Snurrig uppföljare till den första hyfsat raka Måndag hela veckan/Scream-ripoffen. Här har manusförfattarna försökt blanda in tidsresor och separata universum (multiversum) och naturligtvis nämner de också Tillbaka till framtiden som inspirationskälla. Det är lite roligt ibland med blinkningarna till andra filmer, men detta blir aldrig tillräckligt skrämmande för att få lov att kalla sig "slasher".
TheHorrorfan (Anmäl)   20:41 14/2
Exakt lika bra som den första, om inte till och med lite bättre. Väldigt fin, rolig och spännande.