Kärlek i New York

Originaltitel: Happythankyoumoreplease
Regissör:Josh Radnor
Utgivningsår:2010

Om Kärlek i New York:

En generation av unga människor på väg att bli vuxna. De är trötta på sin ständigt reflexartade cynism och kämpar alla på sitt eget vis med att komma underfund med vad det innebär att älska och bli älskad.

Titel: (500) Days of Summer
Regissör: Stephen Merchant
År: 2014
Genre: Komedi
Hello Ladies: The Movie

Malin Åkerman, Pablo Schreiber, Michael Algieri, Josh Radnor, Peter Scanavino, Fay Wolf, Kate Mara, Zoe Kazan, Tony Hale, Richard Jenkins

Josh Radnor

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Kärlek i New York  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlek i New York (112 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Albion (Anmäl)   4/7 2016
En film som har en del positiva fördelar. Efter en riktigt lovande inledning tar en liten tråkig vändning och trampar vatten ett tag. Vissa karaktärer är bra andra lite sämre. Filmen känns aldrig dålig direkt och intresset hålls skapligt vid liv i alla fall. Jag gillar Josh Radnor men Malin Åkerman har setts i bättre roller än så här. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
Memmem (Anmäl)   10/4 2016
Spretig romantisk komedi! Tre unga män och kvinnor i New York lever instabila liv. De är nära eller ytligt bekanta med varandra. Filmen följer deras längtan efter kärlek. En av de unga männen, Sam, försöker skriva en roman som blir antagen. I tunnelbanan blir en liten pojke frånåkt av sin fostermamma. Sam hjälper pojken, som inte säger något, men som följer honom som en hund. En närstudie av så många personer blir väldigt rörig och svår att följa. Den vanliga idén med två huvud- och två biroller är kanske bättre. Skådespelarna spelar ändå tämligen väl och nyanserat. De är inte bara arga eller liknöjda, utan också glada och förväntansfulla. Filmen innehåller många utomhusscener från New York och scener från restauranger och bostäder. Musiken märks inte så mycket. Betyg: 2+
gubben viktor (Anmäl)   26/6 2015
Stängde av efter en kvart för att spara lite liv.
Gigi1943 (Anmäl)   10/12 2014
Nä, den här gillade jag inte!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kärlek i New York