Hard Corps

Originaltitel: The Hard Corps
Regissör:Sheldon Lettich
Utgivningsår:2006

Om Hard Corps:

Philip Sauvage är en föredetta militär som anlitas som livvakt till den före detta tungviktsmästaren i boxning för att skydda honom och hans familj mot en rapartist som söker hämnd.

Titel: The Keeper
Regissör: P J Pesce
År: 2004
Genre: Action
Sniper 3

Jean-Claude Van Damme, Vivica A Fox, Razaaq Adoti, Ron Selmour, Ron Bottitta, Viv Leacock

Sheldon Lettich, George Saunders (I)

Action

Diskussioner om Hard Corps  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hard Corps (44 st)
jcoke88 (Anmäl)   5/11 2018
Innehåller filmhistoriens överlägset bästa filmkyss.
Raimo_1985 (Anmäl)   14/5 2017
En av Van Dammes bästa på 2000-talet, utan tvekan! :) Jag hade fest i soffan när jag såg denna.
Krille80 (Anmäl)   30/11 2014
Alla har vi väl haft våra actionhjätar när vi var tonåringar och min allra främste var Jean-Claude Van Damme. På senare tid har han försvunnit mer och mer och när han väl har gjort film har det blivit mer av drama-action än ren actionfilm. Filmen lyckas nästan komma på rätt sida av betygssättningen men slutet drar ner filmen till betyget 2.
RichardEk (Anmäl)   21/7 2013
Van Dammes skådespeleri kommer till sin rätt i rollen som den socialt blockerade Sauvage. Filmen är OK tycker jag, kanske för att jag är trött på att alltid ge Van Damme, Seagal och Lundgren - filmer två stjärnor högst. Razaaq Adoti och Vivica A. Fox är bra skådespelare inom sina respektive genrer. Här finns dock en irriterande hurtighet och dialogen lämnar en del att önska. Men Van Damme spelar avtrubbad livvakt på ett träffande lakoniskt sätt.
Robkiller (Anmäl)   28/1 2013
Kan väl sägas att det enda som var hyfsat med den här filmen var väl vanDamme själv som övertygar.. men filmen i sig.. usch... någon ointressant handling med avdankade svarta boxare och deras behov av en gammal krigsveteran som livvakt (vanDamme). Större delen av filmen var rent ut sagt tråkig, regin var värdelös.. ljudproduktionen kass... det här var tyvärr för dåligt...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hard Corps