Hårdare än hård

Originaltitel: I'm Gonna Git You Sucka
Regissör:Keenen Ivory Wayans
Utgivningsår:1988

Om Hårdare än hård:

Jack Spade återkommer från det militära till sitt gamla område bara för att upptäcka att hans bror June Bug dött på grund av kriminalitet. Jack går därför i krig mot Mr. Big, den lokale ledaren för alla brottslingar.

Titel: Black Dynamite
Originaltitel: Black Dynamite
Regissör: Scott Sanders
År: 2009
Genre: Komedi, Action
Black Dynamite
Titel: Ghettoblaster
Originaltitel: Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood
Regissör: Paris Barclay
Regissör: Michael Mann
År: 1989
Genre: Drama, Kriminalare
Made in L.A.

Keenen Ivory Wayans, Bernie Casey, John Vernon, Steve James (I), Isaac Hayes, Jim Brown, Antonio Fargas, Ja'net DuBois

Keenen Ivory Wayans

Komedi

Guldepidemi

Diskussioner om Hårdare än hård  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hårdare än hård (13 st)
Rune2000 (Anmäl)   2/4 2012
Det stora problemet är nog att jag inte tyckte att någon utav filmens skämt funkade särskild väl, möjligen var jag helt enkelt inte på humör för denna typ av komedi när jag såg filmen.
Namellak (Anmäl)   15/9 2011
Detta är en helt klart bättre och mer avspänd komedi, än Wayans senare gubbsjuka Scary Movie med uppföljare. Att parodin fungerar, trots att jag bara sett en blaxploitationfilm hitills, säger en del om kvaliteten. Inget mästerverk, men manuset är intelligent och rollsättningen inspirerad. På gränsen till 4:a
Namellak (Anmäl)   8/6 2011
Det här är något för FRA.
lekke (Anmäl)   26/9 2008
En enda lång "hit-and-miss"-kavalkad i Z/A/Z-tradition. Vissa skämt är vassa som tusan, men andra faller platt. Men överlag helt klart sevärd, mest eftersom det är kul att driva med en genre som blaxploitation. Kung Fu Joe är filmens klippa.
Spunks (Anmäl)   25/4 2007
Såååå bra! Har iof inte sett den sen jag var liten men då såg jag den flera gånger. Klart mycket bättre än alla dagens parodier (date movie, scary move mfl).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hårdare än hård