Härmed förklarar jag er Chuck och Larry

Originaltitel: I Now Pronounce You Chuck and Larry
Regissör:Dennis Dugan
Utgivningsår:2007

Om Härmed förklarar jag er Chuck och Larry:

Chuck och Larry är två duktiga och präktiga brandmän, som även är bästa vänner. Larry är änkling och lever nu för sina två barn. Chuck njuter i fulla drag av sitt singelliv. Én dag stöter Larry på problem när han vill göra sina barn som förmånstagare till sin livsförsäkring. Enligt lagen behöver han ha en partner, m.a.o, han måste ingå äktenskap. Men vem säger att det måste vara med en kvinna? Larry frågar sin bästa vän Chuck om att göra honom sitt livs tjänst och Chuck ställer upp.

Titel: Min låtsasfru
Regissör: Paul Weitz, Chris Weitz
År: 2001
Genre: Komedi, Romantik, Fantasy
Down to Earth

Adam Sandler, Jessica Biel, Kevin James, Steve Buscemi, Dan Aykroyd, Ving Rhames, Nicholas Turturro, Allen Covert, Rachel Dratch, Richard Chamberlain, Rob Schneider, David Spade, Cole Morgen, Shelby Adamowsky, Nick Swardson, Mary Pat Gleason

Barry Fanaro, Alexander Payne, Jim Taylor, Lew Gallo

Komedi

Diskussioner om Härmed förklarar jag er Chuck och Larry  (0 diskussioner)
Kommentarer om Härmed förklarar jag er Chuck och Larry (345 st)
bubblo (Anmäl)   1/7 2018
När den är som "bäst" är den ofrivilligt rolig för att den är så enormt korkad. Jätte-enormt korkad. Mastodontiskt korkad. Kan vara världens mest korkade film.
Rai (Anmäl)   6/4 2018
Tja, så där...
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
ganska så kul
Sture Stenhög (Anmäl)   5/1 2017
Det känns tveksamt om det finns någon annan film som har så låg potential som denna. Två bedrövliga komiker i huvudrollerna och en totalt genomusel grundidé. Då hade jag nog ändå trott att de skulle bygga upp den idén bättre än vad de gör, här får vi aldrig någon anledning till att hoppas på något annat än att de jävlarna åker fast. Men det är relativt litet problem i sammanhanget förstås. Jag vet inte när den är som värst, när den är homofobisk eller när den är moraliserande. Fast allra värst är den förstås när den är Rob Schneider. Annars går väl all humor ut på att slänga gay-stereotyper på publiken och dra de mest uppenbara skämt man kan tänka sig på detta tema. Och på att Kevin James är tjock förstås. Ettan kändes given på ett tidigt stadium
arthurskumberg (Anmäl)   28/12 2016
Bland det sämsta jag någonsin sett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Härmed förklarar jag er Chuck och Larry