Harold å Maude

Originaltitel: Harold and Maude
Regissör:Hal Ashby
Utgivningsår:1971

Om Harold å Maude:

Harold är en ung, depressiv man som har som hobby att begå fejkade självmord inför sin mor, samt gå på begravningar. En dag möter han den snart 80-åriga kvinnan Maude som också gillar att gå på begravningar. En udda, men stark vänskap uppstår.

Titel: Restless
Originaltitel: The Graduate
Regissör: Mike Nichols
År: 1967
Mandomsprovet

Ruth Gordon, Bud Cort, Vivian Pickles, Cyril Cusack, Charles Tyner, Ellen Geer, Eric Christmas, G Wood, Judy Engles, Shari Summers, Tom Skerritt, Susan Madigan

Colin Higgins

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Harold å Maude  (0 diskussioner)
Kommentarer om Harold å Maude (273 st)
Norpan0 (Anmäl)   1/9 2018
Morbid feelgood för emokids.
Norpan0 (Anmäl)   1/9 2018
UNDERBAR! Såg den ett par gånger på teve för ett 30-tal år sedan, och minns att jag älskade den. Kom inte ihåg mer än en känsla, att Harold byggde om sina bilar till likbilar, och att han blev vän med en gammal tant. Såg den nu på filmfestival på bio. Fasade för vad jag skulle tycka... Så rolig! Lika fantastisk som jag kom ihåg den.
wasteoftime (Anmäl)   23/8 2018
Det finns några saker i den här som är väldigt roliga, men mest är det ju liksom bara tidsfördriv. Det varken händer särskilt mycket eller är speciellt tänkvärt, i mina ögon. Den rör vid ytan, men inte mycket mer. Och det är inte roligt nog för att bäras av de elementen heller. Däremot är det inte dåligt, bara mest, är. 0,2 på SH-skalan.
Engravadlax (Anmäl)   10/3 2018
Fan, den började ju så bra.
Gordyal (Anmäl)   11/2 2018
Fantastiska förutsättningar, men det mesta faller pladask. Jag hade hellre sluppit Maude och istället sett mer om Harold och hans mamma. Trots att filmen är rätt så morbid och fräck så tar tramshumorn överhanden. Besviken. (6/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Harold å Maude