Harry Potter och den flammande bägaren

Originaltitel: Harry Potter and the Goblet of Fire
Regissör:Mike Newell
Utgivningsår:2005

Om Harry Potter och den flammande bägaren:

Harrys fjärde år på Hogwarts inkluderar Triwizard-turneringen i vilken elevrepresentanter från tre olika skolor tävlar i en magisk trekamp med ökande svårighetsgrad. De tävlande väljs av den flammande bägaren som detta år gör ett mycket överraskande uttalande: Hogwarts ska ha två representanter i turneringen inklusive Harry Potter. Som om saker och ting inte var svåra nog börjar tecken på den onda trollkarlen Voldemort dyka upp och signalera att han börjar bli redo att komma tillbaka till de levandes värld.

Titel: Harry Potter och dödsrelikerna - Del I
Originaltitel: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II
År: 2011
Genre: Drama, Äventyr, Fantasy, Mysterium
Harry Potter och dödsrelikerna - Del II

Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Michael Gambon, Maggie Smith, Robbie Coltrane, Alan Rickman, Brendan Gleeson, Matthew Lewis, Robert Pattinson, Stanislav Ianevski, Clémence Poésy, Predrag Bjelac, Timothy Spall, Ralph Fiennes, Tom Felton

Steven Kloves

Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Harry Potter 4

Storbritannien, USA

Recension Harry Potter och den flammande bägaren

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Man gör nog ett val direkt när man läser böckerna om Harry Potter om man kommer göra en "bok kontra film" - jämförelse eller inte. Har man inte läst böckerna är valet ganska enkelt. När jag recenserade den tredje delen handlade recensionen lika mycket om hur jag som inte läst boken struntade i kring hurvida saker fattas enligt förespråkare av böckerna - den här gången ägnar jag mig helt åt filmen,...

Recension av Harry Potter och den flammande bägaren - Läs hela!

Med i listor: Familjefilm Top 50, Fantasy, Fantasy Top 50, Mysterium Top 50
Diskussioner om Harry Potter och den flammande bägaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Harry Potter och den flammande bägaren (999 st)
päronanton (Anmäl)   9/12 2018
Rent filmiskt sätt tycker jag denna är bättre än Azkaban. Här får en med mer vardagsliv vilket jag gillar.
Jamesa (Anmäl)   22/7 2018
Ok och underhållande för stunden, utan att för den delen vara särskilt bra egentligen.
supermancover (Anmäl)   27/4 2018
Alltså, jag säger bara Ralph Fiennes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! JÄVLAR vad bra han är. Annars tycker jag att denna filmen är kanske lite sämre än de andra bitvis, men den får en fyra ändå då den lyfter vid de braiga delarna mer än väntat.
gjoob (Anmäl)   14/4 2018
Vet inte om det var mitt eget fel, eftersom det var så länge sedan jag såg de första filmerna eller om det var filmens fel att jag inte kände något större intresse eller förmåga att följa med i händelserna. Men den var ändå underhållande och hade ett bra upplägg med tävlingen som en röd tråd genom filmen.
AngelsDiary (Anmäl)   29/3 2018
I detta fall är boken 100 gånger bättre då dom lämnar ut mycket som behövs för att hålla storyn som i många andra filmatiseringar på böcker.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Harry Potter och den flammande bägaren