Harry Potter och dödsrelikerna - Del II

Originaltitel: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II
Regissör:David Yates
Utgivningsår:2011

Om Harry Potter och dödsrelikerna - Del II:

Slutet närmar sig när Harry, Ron och Hermione återvänder till Hogwarts för att finna och förstöra Voldemorts sista horrokruxer. Men när Voldemort får reda på deras uppdrag påbörjas det största slaget, och deras liv kommer aldrig mer att bli sig lika.

Titel: Harry Potter och Fenixorden
Originaltitel: Harry Potter and the Goblet of Fire
Regissör: Mike Newell
År: 2005
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mysterium
Harry Potter och den flammande bägaren
Titel: Harry Potter och fången från Azkaban
Originaltitel: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Regissör: Alfonso Cuarón
År: 2004
Harry Potter och fången från Azkaban

Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Ralph Fiennes, Helena Bonham Carter, Tom Felton, Matthew Lewis, Bonnie Wright, Evanna Lynch, Warwick Davis, Ciarán Hinds, Michael Gambon, Alan Rickman, Maggie Smith, Julie Walters, Robbie Coltrane, Jason Isaacs

Steven Kloves

Drama, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Harry Potter och dödsrelikerna - Del 2

Storbritannien, USA

Recension Harry Potter och dödsrelikerna - Del II

- hampushoney sätter betyg 4 och skriver:
Efter att ha blivit ombedd att läsa den första Harry Potter boken skrev den välrenommerade kritikern Harold Bloom en artikel med rubriken ”Kan 35-miljoner bokköpare ha fel? Ja.” För att sedan smäda den nya generation för att välja JK Rowlings och Stephen King framför Shakespeare eller Tolstoj. Jag är Harry Potter generationen, utan tvekan. Det här är vår förbannelse, vi som växte upp under 2000-talet,...

Recension av Harry Potter och dödsrelikerna - Del II - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Populärt och billigt
Diskussioner om Harry Potter och dödsrelikerna - Del II  (1 diskussioner)
Kommentarer om Harry Potter och dödsrelikerna - Del II (379 st)
päronanton (Anmäl)   12:21 13/1
Så var allt till ända, känns sorgligt att det är över! Nu har en följt dessa karaktärer i så många år, så dom har blivit som en familj för mig. Filmerna är en fantastisk filmupplevelse med skådisar och effekter. Böckerna är tycker jag bättre för det blir mer detaljrikt. Sen kan jag sakna i alla fall dom sista filmerna, vardagslivet som fanns i dom första filmerna. I böckerna är de mer av det. I alla fall! Älskar Harry Potter!
karlmats (Anmäl)   12/9 2018
Yates fortsätter med sin mörkare ton i den avslutande HP-filmen. Det visuellt glättiga från Columbus filmer är borta och de lekfulla dagarna från skoltiden är förbi. Men det är väl som det ska vara, det är ju trots allt ändå så att Voldemort är på ingång och då är det färdigtramsat. Viss humor och glädje finns det ändå, och nog är det generellt en mysig värld att vistas i även om dödsätarna tagit över. Att böckerna är bättre har jag dock inga problem med att säga utan vidare eftertanke. Det är nånting som gör att det här inte klickar, det är lite märkliga scener ibland som stör sinnesfriden. Annars är ju Rickman fortsatt bra som Snape, mer av honom hade onekligen hjälpt helheten. Fiennes Voldemort är också bra, en ordentlig badding behövs i en sån här filmserie och det är väl först här i avslutningen som han får ta ut svängarna och glänsa ordentligt. En värdig avslutning, men som så många gånger förr stannar det vid en stark 2a. Jag gillade det nog mer ändå när de gick i skolan och magin förblev lite mer magisk.
gjoob (Anmäl)   1/5 2018
Bra avslutning på serien även om den (såklart) var tillrättalagd. Hade den slutat ca en halvitmme tidigare (OBS! SPOILER! alltså efter "himmelscenen") hade det varit perfekt, men naturligtvis kunde man inte avsluta en serie av det här slaget så.
supermancover (Anmäl)   27/4 2018
After all this time? Always.
AngelsDiary (Anmäl)   29/3 2018
Always.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Harry Potter och dödsrelikerna - Del II
Se filmen