Betyg idag: 1 758 Besökare idag: 4 839

Regissör:Alfonso Cuarón
Utgivningsår:2004
Antal betyg:20909 betyg

Om Harry Potter och fången från Azkaban:

Harry Potter går sitt tredje år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Ingenting är sig likt. Sirius Black, den ökände massmördaren som suttit i fängelse i tolv år, är på rymmen. Det sägs att han är på väg mot Hogwarts. De grymma fångvaktarna från Azkaban, dementorerna, har kallats in för att vakta skolan. Harry Potter går inte säker, inte ens bland sina vänner. Men han är fast besluten att lösa mysteriet kring Sirius Black...

Titel: Harry Potter och dödsrelikerna - Del I
Originaltitel: Harry Potter and the Sorcerer's Stone
Regissör: Chris Columbus
År: 2001
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mysterium
Harry Potter och de vises sten
Titel: Harry Potter och hemligheternas kammare
Originaltitel: Harry Potter and the Goblet of Fire
Regissör: Mike Newell
År: 2005
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mysterium
Harry Potter och den flammande bägaren

Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Michael Gambon, Maggie Smith, Robbie Coltrane, Alan Rickman, David Thewlis, Gary Oldman, Robert Hardy, Tom Felton, Matthew Lewis, Oliver Phelps, James Phelps, Emma Thompson, Timothy Spall, Richard Griffiths

Steven Kloves

Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Harry Potter 3

USA, Storbritannien

Recension Harry Potter och fången från Azkaban

- >-=|Lazio|=-< sätter betyg 4 och skriver:
Harry Potter och fången från Azkaban är den tredje Harry Potter filmen och den tycker jag är bäst. Man borde läsa boken om man ska se den fast då bör man göra det i ordning. Jag som har läst boken tycker det var kul och se hur man tänkt sig många personer och sedan jämföra dem mellan tankarna och bilderna. Man vet ju också vad som ska hända i filmen. Filmen börjar som de båda andra filmerna hos...

Recension av Harry Potter och fången från Azkaban - Läs hela!

Med i listor: Fantasy
Diskussioner om Harry Potter och fången från Azkaban  (0 diskussioner)
Kommentarer om Harry Potter och fången från Azkaban (1051 st)
supermancover (Anmäl)   15:42 27/4
Väldigt mycket är fantastiskt, verkligen. Gary Oldman är löjligt bra. Det främsta plusset med denna är väl att Columbus blev dumpad innan denna gjordes, för regissörs-bytet resulterade i ett riktigt lyft av filmserien.
Barneyk (Anmäl)   20:45 21/4
Efter en omtitt så förstärker den här filmen sig som flera klasser bättre än föregående rent filmiskt och jag tycker storyn är otroligt bra på massor med sätt och det är en helt fantastiskt film. Jag funderade på om den kanske skulle vara värd en femma men riktigt så högt når den inte. Inte alls faktiskt. Men det är otroligt bra och snyggt och effektivt berättat och Gary Oldman är fantastisk och det är SÅ mycket som är SÅ bra.
gjoob (Anmäl)   22:09 15/4
Som en barnfilm i jämförelse med fyran. Mysig och underhållande men lite för mycket Kalle Blomkvist för min smak. Betydligt sämre än den mer vuxna fyran, men ändå ett trevligt äventyr. Svag trea.
AngelsDiary (Anmäl)   13:54 29/3
Jag har alltid tyckt att denna var en av dom bästa i serien men att titta om den som vuxen så nej inte fullt så bra som den var som barn.
Filmfantast86 (Anmäl)   15/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Harry Potter och fången från Azkaban