Harry Potter och hemligheternas kammare

Originaltitel: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Regissör:Chris Columbus
Utgivningsår:2002

Om Harry Potter och hemligheternas kammare:

Sommarlovet är äntligen över! Harry Potter har längtat tillbaka till sitt andra år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Men hur skall han stå ut med den nye, omåttligt mallige professor Lockhart? Vad döljer Hagrids förflutna? Och vem är egentligen Missnöjda Myrtle? Och vad vill husalfen Dobby? De verkliga problemen börjar när någon, eller något, förstenar den ena Hogwarts-eleven efter den andra. Är det Harrys största fiende, Draco Malfoy, som ligger bakom? Eller är det den som alla på Hogwarts misstänker - Harry Potter själv?

Titel: Harry Potter och dödsrelikerna - Del I
Originaltitel: Harry Potter and the Sorcerer's Stone
Regissör: Chris Columbus
År: 2001
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mysterium
Harry Potter och de vises sten
Titel: Harry Potter och halvblodsprinsen
Regissör: Michael Apted
År: 2010
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Berättelsen om Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen

Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Richard Harris, Maggie Smith, Robbie Coltrane, Alan Rickman, Kenneth Branagh, Jason Isaacs, Tom Felton, Bonnie Wright, Shirley Henderson, Christian Coulson, Matthew Lewis, David Bradley (II), Toby Jones (röst)

Steven Kloves

Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Harry Potter 2

USA, Storbritannien, Tyskland

Recension Harry Potter och hemligheternas kammare

- Tessan sätter betyg 4 och skriver:
Jag vet inte om jag kan klassas som ett riktigt Harry Potter fan men jag har läst böckerna och jag älskar dem även om jag kallas vuxen. När första filmen kom så var jag så nyfiken på hur den skulle vara och den är bra fast lite lång och då är ändå vissa scener från boken borttagna. Nu är tvåan här och historien om Harry fortsätter på vita duken. Harry (Daniel Radcliffe) är nu tolv år och han ska...

Recension av Harry Potter och hemligheternas kammare - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, Familjefilm Top 50, Fantasy, Fantasy Top 50, Mysterium Top 50
Diskussioner om Harry Potter och hemligheternas kammare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Harry Potter och hemligheternas kammare (719 st)
päronanton (Anmäl)   25/11 2018
Jag är ett Harry Potter fan och tycker filmerna är en fin filmupplevelse, sen är böckerna mycket bättre. Det blir mer detaljrikt i böckerna, i filmerna går allt väldigt fort.
supermancover (Anmäl)   27/4 2018
Bättre än första, men fortfarande lite styltig och hackig på sina håll - dock ett rejält upplyft från första. Denna når upp till en svag fyra ändå tycker jag.
Barneyk (Anmäl)   21/4 2018
Efter en omtitt med supermancover måste jag säga att den är bättre än jag mindes den, inte lika styltig som första filmen och barnen har växt in i sina roller lite bättre. Lite mer flyt, ett par oväntat läskiga och spännande scener och jag höjer till en fyra. Chris Columbus är dock fortfarande en väldigt platt och tunn regissör men det börjar lyfta i den här filmserien.
AngelsDiary (Anmäl)   29/3 2018
Såg bokstavligt talat sönder denna som barn, så tyvärr inte högre än 3.
Rele (Anmäl)   9/12 2017
En familjefilm. Inget för mig. Jag ger en tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Harry Potter och hemligheternas kammare