Haywire

Originaltitel: Haywire
Regissör:Steven Soderbergh
Utgivningsår:2011

Om Haywire:

Den frilansande hemliga agenten Mallory Kane hyrs ut för att ta hand om olika globala uppdrag för att göra jobb som regeringarna inte kan godkänna och statscheferna helst inte vill veta om. Efter ett uppdrag att rädda en gisslan i Barcelona skickas hon snabbt vidare till ett annat uppdrag i Dublin. Insatsen går snett och Mallory inser att hon har blivit lurad.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Luc Besson
År: 1990
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller
Nikita

Gina Carano, Michael Fassbender, Ewan McGregor, Bill Paxton, Channing Tatum, Antonio Banderas, Michael Douglas, Michael Angarano, Mathieu Kassovitz, Eddie J Fernandez, Julian Alcaraz, Maximino Arciniega, Aaron Cohen (I), Natascha Berg

Lem Dobbs

Action, Thriller

USA, Irland

Recension Haywire

- rikirock sätter betyg 3 och skriver:
Mallory Kane är född, uppvuxen och utbildad i CIA:s innersta och mest hårdföra elitförband. Hon utför de smutsigaste jobben, överlever de farligaste uppdragen och besegrar de mest brutala bad guys. Tills hon en vacker dag ställs inför den värsta fienden av dem alla: själva CIA! Förrådd av sina närmaste inleder Mallory en actionfylld kamp för att avslöja konspirationen, ställa de ansvariga till svars......

Recension av Haywire - Läs hela!

Diskussioner om Haywire  (0 diskussioner)
Kommentarer om Haywire (120 st)
Gordyal (Anmäl)   22:05 25/4
Carano övertygar i stjärnspäckad ensemble. Fast så mycket mer än Carano är inte särskilt övertygande. Bristande trovärdighet, klyschig story och klen spänning. Underhållningsvärde finns, men det är inte särskilt högt. (6+/15)
foppa99 (Anmäl)   27/12 2018
Total skit
sven_usling (Anmäl)   16/7 2018
Underhållande och mycket intressantare än Bourne filmerna.
Vasp (Anmäl)   28/5 2018
Filme är antingen en stark 2:a eller en svag 3:a fick bli en 3:a. Gillar fighting scenerna.
deswhip (Anmäl)   19/1 2018
Mycket bra fighting! Vilket är ovanligt hos kvinnliga karaktärer men så är hon ju också fighter mer än skådis om jag fattat det rätt. Övrig casting består av välrenommérat folk. Filmat i fina miljöer också. Filmen är verkligen ett seriöst försök till att göra en spännande agentaction/fighting. Ändå funkar det inte riktigt, andra filmer i samma genre gör jobbet så mycket bättre, typ Jason Bourne tex. Det här är platt i jämförelse, filmen saknar liksom personlighet. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Haywire