He Died with a Felafel in His Hand

Originaltitel: He Died with a Felafel in His Hand
Regissör:Richard Lowenstein
Utgivningsår:2001

Om He Died with a Felafel in His Hand:

Danny lever i kollektiv. Närmare bestämt det 47:e i ordningen. Han när drömmen om att bli en erkänd författare. Men han är mer framgångsrik i att skaffa sig enorma skulder och fordringsägarna knackar ständigt på dörren. Filmen kretsar kring Danny och hans olika konstellationer av samboende. Baserad på John Birminghams roman med samma namn.

Noah Taylor, Emily Hamilton, Romane Bohringer, Alex Menglet, Brett Stewart, Damian Walshe-Howling, Torquil Neilson, Sophie Lee, Francis McMahon, Ian Hughes

Richard Lowenstein

Drama, Komedi, Romantik

Australien, Italien
Diskussioner om He Died with a Felafel in His Hand  (0 diskussioner)
Kommentarer om He Died with a Felafel in His Hand (8 st)
Salvation_Mind (Anmäl)   20/9 2015
Hade antagligen uppskattat denna mer om jag sett den i tonåren.
bubblo (Anmäl)   27/2 2009
Ganska gymnasialt och irriterande försök att göra en "orginell" film enligt kuiltfilmens alla klyschor, väldigt , ja, irriterande är rätta ordet. 90-talsindie a Hal Hartley , men försöker för mycket och träffar helt´fel. Den "skruvade" humorn, karaktärerna, dostvjevskij-referenserna, allt känns så gymnasialt att man mår illa.
Pingvinen (Anmäl)   9/3 2007
Rolig! Avtrubbad! En ganska vrickad samtidskildring om hur det är med det där med att skaffa ett jobb och börja bli tvungen att skaffa sig en inkomst för att kunna pröjsa räkningarna. Eller så gör man som Danny, skit i att betala räkningarna, blir det smetigt så flytta, låt adressen få vara kvar. En tämligen realistisk och dragande kärlekshistoria och den evinnerliga frågan. Ett säkert garv!
undomiel (Anmäl)   30/9 2006
den va ju helt ljuvlig.....bara titeln fick en ju att vilja se den
Östpackarn (Anmäl)   28/8 2006
den här bryter mot alla dramaturgiska regler, men den är skön!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till He Died with a Felafel in His Hand