He Got Game

Originaltitel: He Got Game
Regissör:Spike Lee
Utgivningsår:1998

Om He Got Game:

Jack sitter i fängelse för mord. Han erbjuds en eventuell frigivning om han kan övertyga sin son Jesus att spela basket i guvernörens gamla lag. Den enda haken är att Jesus vill inte ha något med sin far att göra - Jack sitter inne för att ha mördat Jesus mamma.

Titel: Best Shot
Regissör: James Cox
År: 2003
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
The Wonderland Murders

Denzel Washington, Milla Jovovich, Ray Allen, Rosario Dawson, Ned Beatty, Jim Brown, John Turturro, Bill Nunn, Chasey Lain, Jill Kelly, Jennifer Esposito, Hill Harper, Zelda Harris, Joseph Lyle Taylor

Spike Lee

Drama

Recension He Got Game

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
Efter att fadern hamnat i fängelset och modern avlidit har deras son själv fått uppfostra lillasystern, samtidigt som hans basketkarriär tagit fart. Han är rankad etta bland landets Highschool-spelare och slits nu mellan två val: att fortsätta studera eller att börja spela i NBA. Samtidigt släpps hans far ut på en veckas permission med löfte om förkortat straff - om han lyckas övertala sin son att...

Recension av He Got Game - Läs hela!

Med i listor: Basket
Diskussioner om He Got Game  (0 diskussioner)
Kommentarer om He Got Game (56 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
CinemaStrange (Anmäl)   26/8 2015
Jag ska vara ärlig den bombastiska musiken förstörde en hel del, man behöver inte överdriva något som kunde ha blivit bra och personligen tycker jag att filmen hade vart mer spännande om den hade handlat om Jesus som hade börjat universitet hade nog blivit ett annat tempo som hade passat mer in på en "sportfilm".
Krille80 (Anmäl)   20/11 2014
När Spike Lee står bakom kameran blir det i stort sätt alltid bra (Do the right thing, Summer of Sam, Malcolm X osv.) men här når det inte riktigt upp till den nivån. Det är ändå sevärt genom bra manus, Spike Lees regi och Denzel Washington. Uppfriskande små vändningar i handlingen som gör att man stannar kvar.
Gigi1943 (Anmäl)   23/6 2014
Såg den för att jag gillar Denzel men skulle nog inte gjort det annars för jag gillar inte sportfilmer. Vad ska jag säga mer än att jag stängde av strax före slutet, så spännande tyckte jag att den var ... fick han frisedel eller ... bryr mig inte, suck.
Jonas77 (Anmäl)   23/3 2012
Om du e sugen på att se Denzel.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till He Got Game