He Knew He Was Right

Originaltitel: He Knew He Was Right
Regissör:Tom Vaughan
Utgivningsår:2004

Om He Knew He Was Right:

Louis Trevelyan, en rik ung landägare besöker Mandarin öarna. Han blir förälskad i guvernörens dotter Emily Rowley. De gifter sig och återvänder till England. Men väl i England visar Louis sitt rätta ansikte och hans våldsamma svartsjuka hotar snart allting Emily håller kärt.

Titel: Svindlarens dotter
Originaltitel: The Way We Live Now
Regissör: David Yates
Regissör: Simon Langton
År: 1995
Genre: Drama, Romantik
Stolthet och fördom

Oliver Dimsdale, Laura Fraser, Anna Massey, Bill Nighy, Geoffrey Palmer, Christina Cole, Geraldine James, Jane Lapotaire, Raymond Coulthard, Maggie Ollerenshaw, Stephen Campbell Moore, David Tennant

Andrew Davies

Drama, Mini-serie

Storbritannien
Diskussioner om He Knew He Was Right  (0 diskussioner)
Kommentarer om He Knew He Was Right (9 st)
Shemhamforash (Anmäl)   25/7 2011
En allt för tunn historia att dra ut på i 4 timmar.
angebange (Anmäl)   22/12 2010
Huvudrollen hade gärna fått spelas av någon annan, inte speciellt trovärdig som skådespelare. Annars ett bra kostymdrama!
Netza (Anmäl)   11/10 2010
Lycka, smärta och galna människor om vartannat. Mycket bra!
Mortiis (Anmäl)   7/7 2010
Stark trea! Bra manus, bra skådespelare och jag gillar sidospåren som knyter an till huvudstoryn. Klart över förväntan!
mammene (Anmäl)   12/6 2010
Här var det kvinnor med oskyldiga ögon ,som bara var offer för de tyranniska och idiotiska männen. Som tur var fanns det i alla fall två män som var normala och vägde upp det hela. Men större idiot än huvudkaraktären fär man verkligen hoppas att det inte finns flera av. Bill Nighy är särdeles bra på att spela skitstövel.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till He Knew He Was Right