Heart of America

Originaltitel: Heart of America
Regissör:Uwe Boll
Utgivningsår:2003

Om Heart of America:

Sista dagen i high school. Två killar som fått utstå år av mobbning och förnedring bestämmer sig för att hämnas.
Se filmen på Headweb

Regissör: Denis Villeneuve
År: 2009
Genre: Drama, Kriminalare
Polytechnique

Jürgen Prochnow, Michael Paré, Patrick Muldoon, Kett Turton, Elisabeth Moss, Maria Conchita Alonso, Clint Howard, Brendan Fletcher, Miles Meadows, Maeve Quinlan, Elisabeth Rosen, Will Sanderson, Lochlyn Munro, G Michael Gray, Michael Belyea

Uwe Boll, Robert Dean Klein

Drama

Tyskland, Kanada
Diskussioner om Heart of America  (0 diskussioner)
Kommentarer om Heart of America (24 st)
NoWireHangers (Anmäl)   3/9 2016
Såg den första gången 2005-03-12. Gav den då ett högre betyg. Var inte lika imponerad den här gången. Ingen höjdare men inte heller något riktigt bottennapp. En ganska lågmäld och långsam film om mobbning som leder till en skolskjutning. 2+
LacombeLucien (Anmäl)   21/4 2014
Boll... b.
Waldo Trumbull (Anmäl)   16/1 2014
Intressant story som Boll tyvärr förstör genom att dels stapla stereotyper på varandra, men mest genom att försöka att ingående skildra på tok för många livsöden på alldeles för kort tid. Resultatet blir mest en oengagerande soppa.
Grillo (Anmäl)   21/11 2012
Faktiskt rätt okej. Dock var det helt för många figurers historier som skulle berättas, men jag förstår att syftet var att man skulle bry sig om deras öden. Dock gör det att huvudpersonerna inte utvecklas ordentligt. Håller med Sture Stenhög om att det var helt för många stereotyper för att det ska kännas helt trovärdigt.
Sture Stenhög (Anmäl)   4/6 2012
Ytterligare en film som får omotiverat mycket skit bara för att Uwe Boll står som regissör, det här funkar dessvärre inte som helhet, men det är inte alls den katastrof som Uwes filmer kan vara i sina sämsta stunder. Här finns trots allt en del bra poänger, och filmen är intressant från start till mål, men tyvärr är allting alldeles för trubbigt berättat. Karaktärerna är väldigt stereotypa, motiven för deras handlingar är alldeles för simpla, och alla delhistorier ramlar in i kliché-träsket. Man kan ju undra om Uwe verkligen har en så här förenklad syn på världen, eller om han bara är en för dålig filmskapare för att presentera sina idéer på ett nyanserat sätt. Möjligen är det en en kombination av båda. Jag ser det här lite som ett intressant misslyckande, och det blir därför en tvåa som åtminstone är mer stark än svag
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Heart of America