Heartless

Originaltitel: Heartless
Regissör:Philip Ridley
Utgivningsår:2009

Om Heartless:

En ung man med ett stort hjärtformat födelsemärke i ansiktet upptäcker att det finns demoner på gatorna i östra delarna av London.
Se filmen på Headweb

Regissör: Carl Tibbetts
År: 2011
Genre: Thriller
Retreat

Jim Sturgess, Eddie Marsan, Timothy Spall, Clémence Poésy, Noel Clarke, Luke Treadaway, Joseph Mawle, Ruth Sheen, Bhasker Patel

Philip Ridley

Drama, Thriller, Skräck, Fantasy

Heartless

Storbritannien, Storbritannien
Diskussioner om Heartless  (0 diskussioner)
Kommentarer om Heartless (45 st)
johnaleks (Anmäl)   12/1 2014
lite för konstig för min smak men eddie marsan var ju obetalbar, därför 3:an
Berniey (Anmäl)   3/1 2014
Inledningen är verkligen mycket lovande men sen så blir det bara så märkligt med konstiga fantasy inslag, synd, då det började så bra och fascinerande.
ladyvengeance (Anmäl)   22/11 2013
Om man håller ut genom de sega partierna som mest verkar förvirra både oss och huvudpersonen så blir det faktiskt värt besväret. Jag är glad att jag orkade se klart den. Får också ett lite högre betyg för att, även om utförandet inte höll måttet, så var idén bakom filmen både bra och kreativ.
vonadel (Anmäl)   31/10 2013
Oväntat bra faktiskt. Hade inga större förväntningar på denna, men den visade sig ge en hel del behållning trots allt. En film som manar till mer eftertanke än man kanske tror. För att kunna ta den till sig på allvar krävs det nog att den ses om. Nykommet med en skräckis/thriller med lite djup. 6/10.
RobinsTaste (Anmäl)   18/10 2013
Lovade rätt bra i början, men sedan spårade det ut som fan. Visste inte riktigt vad filmen ville egentligen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Heartless