Betyg idag: 1 332 Besökare idag: 5 680

Originaltitel: Heat
Regissör:Michael Mann
Utgivningsår:1995

Om Heat:

En strid mellan två män på varsin sida om lagen. Neil McCauley är kriminell - en av de bästa. Han och hans team imponerar till och med på detektiven Vincent Hanna. Det blir hans mål att sätta dit McCauley.

Titel: The Town
Originaltitel: Un Flic
Regissör: Jean-Pierre Melville
År: 1972
De kriminella

Al Pacino, Robert De Niro, Val Kilmer, Ashley Judd, Diane Venora, Tom Sizemore, Jon Voight, Natalie Portman, Amy Brenneman, Mykelti Williamson, Wes Studi, Dennis Haysbert, Danny Trejo, Kevin Gage, William Fichtner, Hank Azaria, Ted Levine, Tom Noonan

Michael Mann

Drama, Kriminalare, Thriller

Med i listor: 90-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Kriminalare Top 50, Thriller Top 50
Diskussioner om Heat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Heat (675 st)
deswhip (Anmäl)   00:23 22/9
Grymt bra och väldigt manlig "a man's gotta do what a man's gotta do" film. Snyggt filmad och bra karaktärer. Det är en kamp mellan huvudkaraktärerna, Pacino som snut och De Niro som skurk, som är extra intressant. Man har sympati för dem båda, de är båda coola, snygga och mycket kompetenta fast på olika sida av lagen. För en gång skull känner de båda huvudkaraktärerna inget hat utan istället en djup respekt sinsemellan. Detta trots att de jobbar/kämpar mot varandra på liv och död, jag önskar att fler filmer kunde använda det här greppet.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Bra men inte speciellt unik gangster/polis rulle, manuset är gaska så svagt. Men det är spännande och innehåller mycket våldsamheter som så bör i den här typen av film. Dyr skådespelar besättning
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Skådespelarna gör ju bra ifrån sig men själva filmen är bara seg och tråkig.
jep (Anmäl)   15/1 2016
Såg om den nu är tvungen att sänka den från från en 5:a till en 4:a, mycket beroende på Pacinos våldsamma överspel. Ska man se en riktigt bra film i denna genre rekommenderar jag Det vilda gänget. Det slår även denna film med hästlängder när det kommer till våld och blodighet.
therion82 (Anmäl)   22/11 2015
Klassiker med De Niro och alla de andra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Heat