Helgon i neon

Originaltitel: Do lok tin si
Regissör:Wong Kar-wai
Utgivningsår:1995

Om Helgon i neon:

Yrkesmördaren Killer grubblar över om det är någon mening med att teckna en livförsäkring. Vilsna blondinen Punkie söker förgäves efter den stora kärleken. Ho har mist talförmågan efter att ha ätit en burk konserverad ananas och Agent är en raffig gangsterbrud i nätstrumpor och gummiklänning.

Titel: Chungking Express
År: 1998
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
The Storm Riders
Titel: Ballistic Kiss
Originaltitel: Sha sha ren tiao tiao miu
Regissör: Donnie Yen
År: 1998
Genre: Drama, Action, Thriller
Ballistic Kiss

Leon Lai, Michelle Reis, Takeshi Kaneshiro, Charlie Yeung, Karen Mok, Chan Fai-hung

Wong Kar-wai

Drama

Fallen Angels, Duoluo tianshi

Hongkong
Med i listor: Lönnmördare, Triangelfilmretrospektiv på Kino i Lund 2007
Diskussioner om Helgon i neon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Helgon i neon (120 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Ful_fisk (Anmäl)   4/3 2017
Mycket stiligt och elegant ihopsatt! Storyn känns tycks improviserar, vilket fungerar på gott och ont. Stilen och känslan sätts i förgrunden, men samtidigt kan jag känna att man hade kunnat använda 20 minuter av filmens material till en kortfilm och hunnit säga ungefär lika mycket. Det gör att det blir en smula långrandigt. Men ändå klart sevärt.
BrutusBeefcake (Anmäl)   4/1 2016
Wow, en riktigt bra film av Wong Kar-wai igen. Sista film för mig 2015 och redigt nöjd. Wong lyckas göra härliga och skruvade karaktärer och en riktigt tuff film och skön miljö. Är ofta på en femma men når inte riktigt dit mot slutet. (11+/15)
CinemaStrange (Anmäl)   22/10 2015
Tycker inte denna hade någon direkt handling utan var mer baserad på folks tankar men miljöerna var väldigt snyggt filmat, hade som sagt kommit längre med handling den enda karaktär som var rolig var den argsinta kvinnan.
Roswall (Anmäl)   20/5 2015
Nej, alldels för stökigt. Visst finns det ljusglimtar, men det rent visuella räcker inte för att hålla mitt intresse uppe.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Helgon i neon