Helvetet i grodstan

Originaltitel: Hell Comes to Frogtown
Regissör:Donald G Jackson, R J Kizer
Utgivningsår:1988

Om Helvetet i grodstan:

Sam Hell är fånge hos kvinnorna som nu styr landet efter det stora kriget. Mutanter finns i massor och steriliteten är utbredd hos mänskligheten. Hell får i uppdrag att befria en grupp fertila kvinnor från ett harem i Frogtown.

Titel: Steel Dawn
Regissör: Albert Pyun
År: 1985
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Radioactive Dreams

Julius LeFlore, Roddy Piper, William Smith, Sandahl Bergman, Eyde Byrde, Lee Garlington, Cec Verrell, Suzanne Solari, Kristi Somers, Rory Calhoun, Cliff Bemis, Nicholas Worth, Brian Frank, Danelle Hand

Donald G Jackson, Randall Frakes

Komedi, Action, Science Fiction

Diskussioner om Helvetet i grodstan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Helvetet i grodstan (29 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   00:58 23/5
Härlig rulle från det härliga 80-talet. Det skruvade upplägget sätter goda förutsättningar från början, och de håller inte direkt igen från där. Huvudpersonerna är kul tillsammans, men det är när de kommer fram till Frogtown som det här verkligen blir underhållande. Bull är sannerligen en härlig filur. Skulle vara intressant med en genusanalys på det här annars, det finns ändå en del olika vinklar man kan ta sig an. Betyget landar på en hyfsat stark trea. Den svenska titeln får en fyra
Robkiller (Anmäl)   30/9 2017
Postapokalyps som känns väldigt 80-tal... rätt så B men väldigt underhållande...
MaxMackan (Anmäl)   6/6 2016
Underhållande skit.
Gordyal (Anmäl)   17/10 2015
Inledningsvis en tuff och hård PA enligt mall 1A, men sedan övergår det hela till att bli lam matiné-action med en doft av The Muppet Show. På slutet lyfter det dock en aning igen. (6/15)
Raimo_1985 (Anmäl)   17/6 2015
Snygga slabbiga kostymer, humor och underhållning ger denna en trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Helvetet i grodstan