Hell or High Water

Originaltitel: Hell or High Water
Regissör:David Mackenzie
Utgivningsår:2016

Om Hell or High Water:

Texasbröderna Toby och Tanner har valt att gå skilda vägar, men när banken hotar med utmätning av deras föräldrahem, återförenas de. Genom en våg av bankrån tar de tillbaka det de anser rättmätigt tillhör dem. Rättvisan verkar stå på deras sida ända tills en ovanligt enveten polis, Marcus, beslutar sig för att sätta dit dem tillsammans med sin partner, Alberto. Detta är Marcus sista uppdrag innan pension och han vill sluta på topp. Bröderna är endast ett rån från att rädda sitt hem och en oundviklig konfrontation närmar sig.

Titel: Lone Star
Regissör: Ben Affleck
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Gone Baby Gone

Chris Pine, Ben Foster, Jeff Bridges, Gil Birmingham, Marin Ireland, John-Paul Howard, Katy Mixon, Dale Dickey, William Sterchi, Kevin Rankin, Paul Howard Smith, Joe Berryman, Heidi Sulzman, Nathaniel Augustson, Gregory Cruz

Taylor Sheridan

Drama, Kriminalare, Western

Diskussioner om Hell or High Water  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hell or High Water (60 st)
Adoniram (Anmäl)   09:29 22/4
Bra skådisar, hyfsad stämning men platt story.
RichardEk (Anmäl)   14/10 2018
En modern western som inte bryter ny mark direkt, tvärtom håller den sig tryggt innanför genrens gränser. Det är däremot snyggt gjort, med stabila skådespelare och effektiv action utan att falla i ultravåldsfällan. Det drar lite åt det sentimentala hållet stundtals, som så ofta i amerikansk film, men ja, med Jeff Bridges i högform som knarrig sheriff, då kan jag leva med det. Väl värd de två timmar det tar att se filmen.
BarryHero (Anmäl)   21/2 2018
Fint soundtrack och kanns valdigt genuin. Mycket bra skadespelare. Har bott i Texas och saknade de langa turerna mitt ute i ingenstans. Snappet battre an Wind River som jag nyligen sag (ocksa skriven av Taylor Sheridan).
ilgoga (Anmäl)   19/2 2018
Ok film, men Chris är för snygg för rollen och så bygger de inte upp karaktärernas motivationer tillräckligt för att jag ska bry mig om dem... (och så en gammal bister polis som bara ska göra ta ett enkelt sista fall innan pension :P )
Andreas_ (Anmäl)   11/2 2018
Ännu en film skriven av mästerlige nykomlingen Taylor Sheridan som även skrivit Sicario samt den suveräna Wind River som han även själv regisserade. Detta är väldigt bra regisserat av David Mackenzie som gör det bästa av Sheridans manus. Man kanske skulle kunna kalla detta en modern western som innehåller drama, lite action och en hel del satir, speciellt mot Texas och dess invånare, det är väldigt välspelat av dom tre huvudrollsinnehavarna Chris Pine, Ben Foster och Jeff Bridges och får nog berömma Chris Pine mest av dessa tre, då jag faktiskt aldrig sett han i något bättre tidigare. Storyn är inte så där väldigt märkvärdig men det är väldigt välgjort och lågmält och intressant tack vare mästerlig regi av David Mackenzie som verkligen får ut det bästa av samtliga skådespelare, så man kan väl typ säga att det är skådisarna som gör filmen i detta fall och verkligen höjer hela stämningen i filmen. Jag ser verkligen framemot att se mer skrivna manus av Sheridan och mer regisserade filmer av Mackenzie i fortsättningen. Detta rekommenderas även om betyget inte riktigt når upp till en stark 4:a...hade gärna fått vara lite längre, lite mer gedigen och att skådisarna verkligen fått ta ut svängarna lite extra, så att vi hade fått lite extra dramatik och dynamik, speciellt mot slutet men tyvärr slutar allt lite hastigt och abrupt så jag nöjer mig med betyget på en svag 4:a här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hell or High Water