Betyg idag: 1 764 Besökare idag: 5 929

Originaltitel: Hellboy
Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2004

Om Hellboy:

Actionfilmen Hellboy bygger på en serietidningskaraktär med kultstatus tagen ur Dark Horse Comics skapad av Mike Mignola. Hellboy föddes ur helvetes eldar och räddades av sin vän och mentor Dr Broom. Tillsammans med bland annat Liz - kvinnan han älskar - och FBI-agenten Myers, som också älskar Liz, måste han acceptera sina krafter och slåss mot det onda.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Hellboy Animated: Iron Shoes
Regissör: Tad Stones
År: 2007
Hellboy Animated: Iron Shoes
Titel: Jakten på den försvunna skatten
Originaltitel: Raiders of the Lost Ark
Regissör: Steven Spielberg
År: 1981
Genre: Action, Äventyr
Jakten på den försvunna skatten

Ron Perlman, Doug Jones, Selma Blair, John Hurt, Corey Johnson, Karel Roden, Rupert Evans, Jeffrey Tambor, Biddy Hodson, Ladislav Beran, Kevin Trainor, Brian Steele, Brian Caspe, James Babson, Angus MacInnes

Guillermo del Toro

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Hellboy

- Kiril sätter betyg 4 och skriver:
Slutet av Andra världskriget; Nazisterna har som sitt sista hopp till att vända kriget genom en nödlösning – Rasputin (ja, den Rasputin) och svart magi. De Allierade stormar och hindrar ritualen, men inte riktigt i tid. Något har hunnit slinka förbi – en demon i babyform, en demon som får namnet Hellboy. Nutid: Hellboy är en myt à la Loch Ness-odjuret och arbetar för den organisationen BPRD (Bureau...

Recension av Hellboy - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Hellboy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hellboy (616 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23:15 17/10
wasteoftime (Anmäl)   04:14 12/2
Jag fascineras över hur jag en gång faktiskt har tyckt att det här var bra, riktigt bra till och med. Och hur peppad jag var på tvåan som följd. Bra, det är det då inte. Det är väl inte katastrofalt, men långt ifrån värdigt. Känns närmare en barnfilm än något annat, och det är det ju inte. Enormt besviken, faktiskt. 1,4 på SH-skalan.
Halofreak92swe (Anmäl)   8/12 2016
Håller fortfarande bra 12 år senare! Riktigt underhållande sci-fi/action :)
myslas (Anmäl)   26/7 2015
Ok underhållning för en söndagseftermiddag. Effekterna är inte särskilt imponerande såhär 10 år senare.
Jämte (Anmäl)   24/3 2015
Underhållande film.